onsdag, maj 21, 2008

Vad gör de i rätten?

Jag har just läst färdigt boken ”Mitt liv som Bert”, Bert Karlssons självbiografi. Nu vet jag inte om man ska tro på allt, han vill så klart skriva en säljbar bok också…. Men jag måste säga att människan verkligen har sunda idéer kring det mesta, dessutom är han väldigt principfast och samtidigt väldigt empatisk. Roligast att läsa var hur han namnger folk som han tycker om, eller inte tycker om, Vad han tycker om politiker och vårt politiska system som enligt honom är demokrati för gallerierna. I det fallet borde han ju veta. Jag kan varmt rekommendera boken, den är både underhållande och ger aha-upplevelser. Dessutom får man veta hur man har sex på ett miljövänligt sätt….

Såg i dagens Aftonbladet att det var en ”Man som sålde sin fru i rätten”. Får man sälja tanten i rätten? Synd de ska lägga ner Tingsrätten i Köping, hade jag vetat det så….

Inga kommentarer: