fredag, maj 09, 2008

Seg dag idag


Den här veckan går nog till historien för min del, i tisdags hade vi ett byggmöte för att sätta igång mina byggplaner, alla var väldigt involverade och pratade lite i mun på varann, men det var en kul stämning i alla fall. På eftermiddagen ringde telefonen, det var en Advokat som presenterade sig som konkursförvaltare för Bergslagsportens Bensin AB, godnatt.... det är en av mina hyresgäster i Fagersta, på den fastighet jag håller på att sälja för att betala bygget i Köping. Hur lätt är det nu att sälja den fastigheten. Ja ja, bara att gilla läget och jaga nya hyresgäster.... På natten så vaknade jag med en idé som jag inte kunde få ur skallen, så det blev dåligt med sömn, men idén kändes så rätt att nu måste vi nog rita om huset en del....inte lätt att vara entreprenör alla gånger..... Onsdagen flöt på med en miljard telefonsamtal om konkursen, under tiden hann jag i alla fall hämta min bil från Stockholm, där den varit hos Land Rover doktorn och blivit ompysslad efter attacken av Skodan. Hur som helst blev det till slut torsdag, upp kl.5 för att hinna till jobbet och lämna ut en bil kl.6, när jag sedan stod på Ögir och lassade upp dagens lunch ringde telefonen, det var ett sånt där samtal man inte vill ha, en mycket när och kär som inte mådde bra, bara att ta fram Kuratorkunskaperna och försöka äta samtidigt.

På kvällen skulle det i alla fall bli fest. Ingress Media bjöd på kalas för sina annonsörer. Vi bussades till Avesta. Där träffade jag Bert Karlsson, man kan tycka mycket om den mannen men jag måste säga att jag tycker han är en skön typ. Men varför kunde han inte lära sig vad jag heter, han kallade mig bara för tjockisen.....hmmpf. Kvällen rullade på i goda vänners lag, det var verkligen jättetrevligt. Kom hem halv två på natten, kunde inte somna för det var för mycket som hänt under veckan, dessutom var jag liksom övertrött och skulle upp före kl.6. När klockan ringde var jag mer död än levande.... Det blev en seg dag idag....

Inga kommentarer: