onsdag, april 30, 2008

Sms:a KAMP10215 till 72900

Idag tänkte jag blogga ett slag för (eller är det emot?) cancer. I det här fallet prostatacancer, som ju kan drabba alla oss män. Cancefonden har dragit igång "Mustaschkampen" igen, samma insamling som jag var med och startade förra året, kolla http://sederowsky.blogspot.com/2007/04/ive-got-look.html, men i år är skillnaden att även vi som redan har mustasch kan vara med och hjälpa till att samla in pengar. Därför ber jag alla bloggläsare att sms:a KAMP10215 till 72900 för att supporta mig och indirekt Svenska Mustaschklubben som är med i den s.k. Företagskampen. Men mest för att Cancerforskningen behöver alla bidrag den kan få. Kolla in www.mustaschkampen.se.


Stöd min mustasch!


Måste också tycka till lite om diskussionen som varit om Nationaldemokraterna. Jag tycker Ragnar Larsson på Karlbergsskolan gjorde helt rätt, samtidigt som jag har förståelse för JK's ställningstagande. Ragnar har som chef och ansvarig för en arbetsplats all rätt i världen att se till säkerheten på den arbetsplatsen. Jag tycker nämligen inte att skolan är en allmän plats, där JK kan hävda att yttrandefriheten står över. Lika lite som jag skulle bry mig om, om JK hade synpunkter på att jag inte skulle tillåta Nationaldemokraterna, eller något annan parti för den delen, att dela ut reklam på mitt företag. Sen tycker jag det är larvigt av somliga att ha synpunkter på att Nationaldemokraterna vill demonstrera imorgon. Man kan tycka vad man vill om den (jag tycker t.ex. inte om dem), men det är ändå deras fulla rätt att i ett demokratiskt samhälle berätta om sina ståndpunkter. Sen får man lindrigt hoppas att folk är intelligenta nog att genomskåda deras tyckanden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klicka på "loggan" Stöd min mustasch.
Välj fliken folkkampen.
Klicka på Västmanland på kartan som kommer upp.
Välj Kungsör.
Klicka på skänk nedanför Dan S namn.
Ta först fram betalkortet!

Detta fungerade för några kollegor på Rikshospitalet i Oslo.
De har haft en intern { tävling o kallar sig för
Elite-Mustasjene!
Vem mer vill stödja cancerfonden????
Sykepleien