torsdag, april 03, 2008

FlygOtur


Varför får ingen flygresa jag tar gå smärtfritt? Idag har jag tagit mig till England och Engelska mustaschklubbens årsmöte. Jag for hemifrån kl.4 i morse för att hinna med Sterlings fakirflyg kl.7. När jag närmade mig Arlanda hörde jag på radio om att man har väldigt många excorsister i Italien... Mycket fanstyg där tydligen! Nåväl jag parkerade på Benstocken och blev skjutsad till terminalen. När jag kollade tavlan med tider stod det vid mitt flyg, "New information 08.00", jaha som vanligt då... Gick till incheckningsautomaterna efter ett antal tryck och svavelosande ramsor hittade jag en som funkade, gick vidare till bagageinlämningen men tjejen på andra sidan disken visste inget om någon ny information. Bara att gilla läget alltså. Väl inne tog jag en macka och en kopp kaffe till det facila priset 80kr! Lite konkurrens skulle inte skada... Jaha, tänkte jag, får väl skrota runt en stund då, men när jag kollade till en skärm hade man ändrat till ny avgångstid kl.7,15. Vi flög lugnt och landade av någon anledning en 40 minuter tidigare?? Då tänkte jag att det kanske finns någon slags rättvisa i alla fall, men det skulle jag inte gjort, för det fanns ingen ledig gate, så vi fick vänta på parkeringen i en halvtimme... När vi väl rullat fram och alla, som en man rest sig och börjat trängas i mittgången, då finns det varken trappa eller buss ledigt... Nu fick vi vänta ytterliggare en kvart... Väskan kom i alla fall snabbt... Väl ute från terminalen slog det mig, man kanske skulle hyra en excorsist för att slippa jävelskap nästa gång man ska ut o flyga...

Nu är jag framme vid hotellet i Hythe, imorgon kommer den stora invasionen. Då kommer mustascher från hela världen. Då ska vi ha Engelska mustaschklubbens årsmöte. Sen blir det nog "någon" pint of bitter också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du provar Ryanair? Alltid smärtfritt! Alltid i tid och senast till det totala priset av 86kronor!

Vad de än såger om Ryanair så har jag flugit ett 40 tal gånger med dem till England och det har ALDRIG varit några problem. Däremot har jag haft många problem med andra flyg till andra länder.