onsdag, april 02, 2008

Moviestar??















Igår var det stora klädprovardagen. För några veckor sedan blev jag uppringt av en kille från SVT som undrade om jag kunde ta med några mustascher och hjälpa till vid dramatiseringen av två dagar i Selma Lagerlöfs liv? Tjaaa, jag, Helena Bergström och Alexandra Rapaport.....svårt att säga nej. Jag kollade med kamraterna i Svenska Mustaschklubben och vi blev tre som kunde ställa upp. Igår var det så dags att prova ut kläder, vi skulle föreställa äldre "fina" herrar som satt med vid Nobelprismiddagen. Vi fick frackar från förra sekelskiftet, så här tjockt tyg, skjortor med stärkkrage, men med fasta manchetter. Det var inte skönt med stärkkrage, speciellt som jag har huvudet mer eller mindre monterat direkt på axlarna. Om ett par veckor är det inspelningsdags. Kul!

Idag var det premiär för något helt annat, Köpings Kommun och Företagarna har dragit igång ett ömsesidigt mentorsskap, där en företagare och en kommunpolitiker eller kommunal chefstjänsteman ska hålla ihop under ett år och lära varandra saker. Igår fick jag listan med de medverkande och jag såg på en gång vem jag inte ville campera ihop med.
I morse på Företagarfrukosten var det så lottdragning om vem som skulle "få" vem? Jag var kvar till sist, och vem mer var kvar? Jo, just det, han jag inte ville ha. Nämligen Miljöchef Göran Nilsson, inte för att jag har något emot honom, tvärtom. Men vi sitter bägge i styrelsen för Köpings Rotaryklubb, och ses således en gång i veckan på Rotaryluncherna samt en gång i månaden på styrelsemötena. snacka om antiklimax. Men det kanske blev än tokigare för Carin som "fick" sin svåger....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Carin?

Anonym sa...

Kanske du o Carin kan byta?