måndag, mars 31, 2008

Holländsk patroitism

Ni som brukar följa mina bloggar kommer säkert ihåg debatten som rasade mellan vännen Ron och någon anonym socionom för några månader sedan, angående den amerikanska uppmaningen om patroitism. Nu har jag på en blogg som skrivs av en Hans C Pettersson i Malmö, ramlat över filmsnutt som spelar lite på samma tema i Holland. Se den och fundera på vad vi ska lämna över för värld till våra barn. Innan ni ser den är den nog ändå på sin plats med ett klarläggande, som jag citerar från hans sida.

Islam är en religion. Den kan givetvis diskuteras och kritiseras inom ramen för en teologisk debatt, men det är inget politiskt ämne. Islamism är däremot ett försök att göra en viss tolkning av islam till en politisk ideologi. Dessutom en ideologi med anspråk på att vara den enda tillåtna ideologin. Den kan och skall kritiseras politiskt!

 

Följ länken till bloggen/filmen: http://jihadimalmo.blogspot.com/2008/03/hr-r-den-fitna-se-wilders-film.html

 

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dan,

Har ett förslag på vad du kan ha i din butik.

Om ingen köper artiklarna så kanske de kan locka fram skratt iaf...

Här kommer länken till bilden som ligger uppe på mitt konto på resedagboken:

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3§ion=myimagegalleries&userId=&imageId=12412285&slideshow=12412285

Anonym sa...

Hmm. Gick inget vidare att klippa in adressen till bilden.

Jag mailar bilden istället.

Mvh
/Fredrik