lördag, mars 29, 2008

Dagen efter kvällen före

Oj, vilket party. Kul med kamrater som äger en pub. Varenda ölkran stod öppen, bara att tanka. Belgien är ju inget dåligt öl-land heller. Även om de tyska vännerna mycket bestämt hävdade att deras öl minsann är mycket bättre, de har ju sina renhetslagar. Jag försökte med att lite skit har väl ingen dött av. Men de uppskattade inte skämtet... När man nu hade chansen att prova en massa olika sorter....är det synd att jag inte kommer ihåg vad jag drack. Så tokigt det kan bli, hoppas han fyller 50 snart igen.

Vi hade bestämt att äta frukost kl.9 jag kom ner prick, men bara Jos o Joki var där, de gick dessutom hem först igår. jörg och Rod lät vänta på sig, men till slut kom de ner. Vi konstaterade att Belgisk öl inte är bra för ögonen. Rod's ögon var röda och pyttesmå, måste ha varit ölen. Alla utom jag skulle åka vid 11-tiden, vi tackade och kramade om varann, sedan var jag ensam. Jag hade tänkt utforska Antwerpen innan jag skulle till flyget, men när jag skulle kasta in väskan i bilen var vänstra framhjulet platt...visserligen bara på undersidan, men med tanke på hur dåliga vägarna var mellan Bryssel och Antwerpen tänkte jag att det var lika bra att byta. När jag var klar var jag både skitig och svettig, så jag tog och utforskade den Belgiska landsbygden istället. Här hemma går det 13 pizzerior på ett dussin, i Storbrittanien är det Indiska hak och i Belgien tycks det istället vara Kinesrestauranger. Någonstans efter vägen kom jag dessutom förbi någon slags organiserad handel med nakna tanter. Husen låg på rad, jag undrar hur konkurrensen funkar? Trampade runt på flygplatsen sen. Sov mig över till Köpenhamn, där jag tänkte äta, hittade ett italienskt ställe, de skyltade med att man kunde få vitlöksbröd till maten för bara 10kr. Inte fick man det heller, jag beställde Lasagne, men fick till svar att vitlöksbrödet var slut. Hmmpf, varför plockar man inte undan skylten då? Väl vid gaten till Stockholmsflyget ropar de ut att flyget är överbokat, om man frivilligt stannar till imorgon får man en hotellövernattning, en middag och en Voucher på 300 Euro att flyga med någon annan gång. Synd att jag har så mycket att göra hemma. Det hade tydligen inte alla, så några hoppade av, problemet då var att avhopparnas bagage redan var lastat. När vi väl satt oss och skulle rulla ut, berättade kaptenen att vi inte får lyfta förrän bagaget hittats. Det blev en timmes väntan... Varför är mina resor alltid struliga?

Inga kommentarer: