torsdag, mars 06, 2008

Upp till kamp...


Det har rullat på sedan senaste bloggen, förra veckan var det en mycket trevlig whiskyprovning på Ögir. Vi hade t.o.m. internationella gäster, för er som brukar läsa min blogg är nog namnet Ron bekant, han brukar ofta och gärna kommentera mina bloggar. Nu var han och hans fru här hemma och hälsade på. Jättekul att se dem faktiskt, de hade en dröm om att få åka Rolls Royce och ibland känner jag mig lite som en jultomte som uppfyller önskningar, så självklart plockade jag ut Rollen på en tur. Susie kände sig som en drottning.
a
Nu är det dags för nästa provning, på lördag ska jag ner till Malmö och hålla en, men det höll på att ta en ände med förskräckelse. I måndags ringde jag Systemet och skulle beställa de flaskor jag skulle ha med mig, den ena var på beställningssortimentet och den andra var en tillfällig flaska i ordinarie sortiment. Beställningsflaskan skulle inte hinna fram så den fick jag låna ihop, men flaskan i tillfälliga sortimenet skulle komma hem under veckan. Idag ringde jag för att kolla, jag fick tag på samma tjej som tog beställningen. Frågade henne om den kommit, då visade det sig att hon skrivit 2007 istället för 2008 i beställningen så den hade blivit avbokad.... Nu spred sig paniken, jag har ju redan gjort i ordning presentationen... Tjejen på bolaget var lika bekymrad, det var ju hon som ställt till det. Enligt hemsidan skulle det finnas en flaska i Västerås, hon ringde dit och kollade men den var beställd av en kund så det gick inte. Fanns inga varken i Sörmland eller Örebro. Men jag kom att tänka på att centrallagret ligger ju i Örebro, kanske någon av butikerna där kunde hjälpa till. Sagt och gjort, jag ringde ett av bolagen i Örebro, en dam vid namn Sonja svarade. Jag förklarade situationen och trodde hon skulle visa någon form av empati, men istället framstod hon som urtypen från ett Sovjetiskt monopol, där fanns varken vilja eller servicekänsla. Nu började jag söka på bolagen i Skåne, eftersom jag ändå passerar på lördag. Det fanns 5 flaskor i Lund, jag ringde min kusin som bor strax utanför och, jodå hon kunde åka dit imorgon och hämta. Phhuuu! Nu ringde telefonen, det var Iris från bolaget här i stan, hon ville vara säker på att det löst sig för mig. Svårt att tro att Sonja och Iris jobbar för samma företag... Det är service, tack Iris.
a
Om jag inte bloggar något före tisdag skulle jag vilja att alla läsare hjälper mig med att hållal tummarna för en affär jag ska försöka få till då. Jag ska sälja en fastighet jag äger och peta in de pengarna i nybygget för att slippa låna så mycket. Så alla som kan avvara en tumme. Håll den....
a
Hörde på radion idag att det är löneklyftor bland kommunala chefer, kvinnliga chefer har högre lön än manliga. Dags att göra uppror! Inte kan vi tolerera ett så ojämlikt samhälle. Nä, bröder! Upp till kamp.....

1 kommentar:

Ron sa...

Hejsan Danne!

The King and Queen of America is thanking you.

Vi hade mycket trevligt i ditt sällskap. Vare sig det gällde alkoholhaltiga drycker med historier från en ö eller att nöta Connoly-lädret i baksätet på ett bilmärke som också har historier att berätta.

Egentligen skulle man kunna säga att dessa går hand i hand, whisky och Rolls Royce.

Kanske vore intressant/kul om whiskyprovarna fick jämföra whiskyn de testade med olika bilmärken.
Vilken whisky kommer att jämföras med en Skoda och vilken kan jämföras med en gammal PV??
Och kommer Goggomobil att kunna nämnas i detta sammanhang??

Och om något smakar som hembränd whisky, skulle man då kunna kalla den för Anderson, fanns faktiskt en bil som hette det.

Hur som helst. Tack ännu en gång för ett mycket trevligt besök på alla sätt. Skicka också ett tack till alla på Ögir från oss.

Hoppas vi kan återgälda åtminstone litet om du och din bror kommer hit och hälsar på oss.