måndag, april 28, 2008

Världen är full av dårar, och den sista blir aldrig född


Jag fick lite på skallen av en bloggläsare häromdagen. Han undrade om jag slutat blogga? Nejdå, men tiden har bara inte räckt till. De som följt bloggen vet att i vintras höll min mustasch på att gå till de sälla jaktmarkerna, allt beroende på att jag hade en massa skog att ta hand om. Ända till nu har jag hållit på med denna skog på all ledig tid. Nu är allt kluvet och klart, det blev omkring 30 kbm, nu håller jag på att städa upp efter mig och ska väl förhoppningsvis få lite tid att blogga.

Hörde att det går rykten på stan att jag inte ska bygga någon tvätt...... Då kan jag dementera dessa rykten. Byggstart är satt till medio maj. Vilket på svenska blir mitten av maj, alltså om ca 2 veckor. Ska bli riktigt spännande och roligt. Hoppas bara det går ihop sig ekonomiskt i slutänden. För att finansiera det hela håller jag på att sälja min andra mack, i Fagersta. Det jag säljer är själva fastigheten, eftersom macken som sådan drivs av en annan kille. Någon som är sugen på en fastighet i Fagersta, med bästa tänkbara trafikläge? Hör av er i så fall.

Det har ju hänt en del sedan senaste bloggen, egentligen för mycket för att jag ska hinna kommentera allt, men för egen del, eller kanske för företagets del har det roliga hänt att vi blivit en dal av MABI Hyrbilar. MABI är en kedja som jobbat på ungefär samma sätt som jag. Jag brukar säga att vi hyr ut allt från moped till Rolls Royce, medan MABI bruker säga att man har både vanliga och ovanliga bilar. Tycke uppstod och vi har ingått äktenskap, eller nä, men i alla fall ett samarbete. Någon som vill hyra nya BMW M3 eller en Mini Cooper cab?
En annan kul grej var att vara med på inspelningen av SVT's storsatsning Selma och Sophie. Det var mycket tråkigt väntande, men häftigt att vara med om en så stor satsning. Kolla in SVT i jul.

I den stora världen har det ju hänt mycket tråkigheter, först morden i Arboga. Som verkligen grep mig, det är verkligen otäckt när det kommer så nära. Hoppas mamman orkar gå vidare och att mördaren får ett passande straff, livstids hängning på vatten och bröd, känns för lindrigt.... Sedan den stackars flickan i Dalarna, den idioten till mördare sitter ju i alla fall bakom lås o bom. En sån idiot har fan i mig inget existensberättigande! Nu det som hänt i Österrike, hur kan man göra något sådant? Dessutom mot sitt eget kött och blod! En sån ond människa borde spärras in i en liten mörk jordkula utan möjlighet att se vare sig ljus, eller få ha kontakt med andra människor. Hoppas det finns någon slags rättvisa.....

Inga kommentarer: