tisdag, april 28, 2009

Född i fel kropp....


Det finns många tecken på att sommaren är i antågande, eller redan här. En del tycker att det är sommar när Mälaren är badvarm, en del vill ha två flugor(?) för de säger att en fluga gör ingen sommar, andra tycker att sommaren är här när finbilen eller hojen är framme, båtfolket har naturligtvis sjösättningen som en avgörande del av sommaren. Men jag har efter snart 30 år som företagare börjat inse att sommaren är här när det börjar komma bluffakturor med posten. Idag kom årets första! Vid en snabb blick ser det ut som en faktura på något man beställt, men tittar man mer nogrannt och läser det finstilta så ser man att det är ett erbjudande..... De har dessutom lyckats skicka den till min gamla mackadress. I mitt lilla företag är det ju jag själv som öppnar och går igenom posten, men på många större företag har man kanske semestervikarier som inte ser allt och då slinker en sån här igenom. Jag undrar hur mycket pengar de drar in på ett år? Eftersom de kommer nya varje år måste det ju vara lönsamt.

Det har varit några fysiskt slitsamma dagar, det har fått mig att inse att jag är född i fel kropp.....(!?) I söndags var det en del grävande hemma, jag skulle starta upp vattenpumpen som tar vatten ur sjön för bevattning, det gick riktigt bra..... Ända till jag gick upp på gården och skulle öppna kranarna, då insåg jag att vi hade en fontän i gräsmattan...."någon" hade glömt att tömma systemet i höstas så det stod vatten kvar i ledningarna och nu hade det så klart frusit sönder, grävde upp, åkte till Silvan i Eskilstuna och skulle köpa skarver, men eftersom de ska slå igen och hade utförsäljning var det sällsynt tomt i hyllorna, jag hittade bara några t-kopplingar men med en plugg i ena hålet gick det ju att skarva ändå. Väl ihop slog jag på vattnet, då var det en ny fontän 10 meter längre bort, bara att börja om igen. Igår var jag till ryggradsreparatören som knådade mig till jag var frisk igen, så idag var det dags för fysiskt jobb igen, vi hade en herrans massa släp och några bilar som fortfarande hade vinterdäck på, så idag har jag bytit på dem, det var efter det jag insåg att jag har mer gemensamt med en transexuell som anser sig ser vara född i fel kropp............ jag är född i en för gammal kropp.....

Inga kommentarer: