onsdag, april 05, 2006

Så skönt...

Så skönt! Nu ska jag vara lite ledig. Imorgon åker jag till England och ska vara med på engelska mustaschklubbens årsmöte. Sedan ska vi snacka, skit umgås och dricka a few pints of bitter. Men jag har faktiskt med mig ett par svenska bitter´s. Talade med en kompis i England i söndags och han hånade mig för våra taskiga öl. Nu har jag med två stycken Bedarö Bitter till honom. Han ska få se att de svenske kan de också… Mindre skönt är att det förmodligen är sista gången jag åker från Västerås. Ryan Air ska ju lägga ner nu när GP och hans kompisar ska införa en ny flygskatt. Tror de fullaste allvar att miljön blir bättre för att vi resenärer betalar 100 spänn mer för biljetten? Då är de ju dumma på riktigt…

Så skönt! Våren är på G. Även om det kom några flingor i natt så tycker jag det känns att något är på gång. Om inte annat så är det ju så mycket ljusare. Det kliar i MC-tarmen, snart är småvägarna isfria, då kan man åka igen.

Så skönt! Hustrun är opererad och klar. Människoreparatören tog bort drygt två kilo cysta. Blödiga jag har naturligtvis varit orolig som f… Men nu är det klart. Puuhh...

Så skönt! Intog lunchen på Ögir i gott sällskap med Lotta, Per och Anders Nilsson, alltid trevligt och kalasmat, men idag var det bättre än annars. Vi luktade oss igenom de Whiskysorter vi ska ha på provningen den 27/4. Ni som kommer har en njutningsfull stund att se fram emot.

Mindre skönt var det för kunden som fick punka på hyrbilen. Han hade fått en spik i däcket och tyckte på fullaste allvar att sånt minsann skulle ingå när man hyr en bil. Det var inte han som hade kört på spiken. Han hade minsann sett sig för… Hur kan man vara så enveten och tro på det själv? Det nog några telefonsamtal och nästan en timme innan jag fått kunden att förstå att han själv måste fixa det. Undrar hur han gör om han hämtar en ny bil? Skäller ut bilhandlaren för att han säljer bilar med spikar i däcken….?

Inga kommentarer: