tisdag, april 18, 2006

Tid för trängsel

Åhh, vilken lång skön ledig helg det varit. Välbehövligt. Jag stängde av telefon och bara tog det lugnt, eller nåja, det kanske var en sanning med modifikation efter snö kommer tö, och då kommer allt möjligt skit fram. Helgen gick väl mest åt till trädgårdsskötsel. Det var bara kalabalik på jobbet en gång, och då med kassamaskinen, men det löste jag per telefon. Annars har det vart lugnt. Första turen med hoj har jag hunnit med också och det var inte dumt.

Idag var det Stockholm som gällde. Jag var förbi jobbet först och meddelade att jag skulle till Fjollträsk. Ta det lugnt sa Konny, det kan vara nog så jävligt på småvägarna där ikring…. Undrar var han var på geografilektionerna…? Fattar inte hur folk orkar bo där, det tog över två timmar innan jag var framme. Normalt brukar man köra på en timme och 15-20 minuter. Vilken jävla trafik! När jag stod i kön utanför Kista rullade jag förbi en Volvo som hade satt insynskydd på nummerplåtarna, vi som var i normal höjd såg registreringsnumret, men inte kamerorna till trängselskatten. Kul med civil olydnad. Det är för lite sånt i Sverige.

Imorgon ska jag dit igen, ska vara på plats kl. 8,30. Måste nog åka redan vid 06,00 om jag ska hinna parkera. USCH…

 

Inga kommentarer: