fredag, september 14, 2007

Semesterbrist...

Tänk att man ska behöva semester efter semestern för att orka. Det är likadant varje gång jag varit ledig. Veckan i Skottland som skulle vara en batteriladdare och en allmänt skön stund, blev visserligen en batteriladdare men ack så dåligt med sömn. Att resa med tre vänner från staterna innebär tydligen att det ska festas varje kväll.... med allt det innebär. Dessutom ska det till tidiga mornar så de får se allt turistist. Jag kom hem vi nio-snåret i söndags kväll, lite social samvaro med familjen, sedan i säng. Då var klockan nästan midnatt, upp o iväg till jobbet klockan 4, var ju tvungen att ta ikapp förlorad tid. Kom hem vid 22-snåret, lite social samvaro med familjen, sedan i säng vid midnatt, upp vid fem-tiden in i duschen och till jobbet, jobbade till lunch, sedan åkte jag till Bredaryd i Småland. Mina kollegor skulle tacka av mig för lång o trogen tjänst i OKQ8 Affärsmannaförening, vi var på Bredaryds Värdshus, året Whiskykrog 2006, lite av himmelriket för mig. Självklart kom jag i säng i tid.............. okristlig sådan.............. långt efter midnatt. Upp vid kl.6, frukost och mitt sista styrelsemöte i den styrelsen. Åkte hemåt efter lunch, kom till kontoret, tog hand om två dagars post, svarade på diverse mail, hämtade/lämnade hyrbilar, hade nästa styrelsemöte, den här gången i Rotary, kom hem vid 21,30, liet social samvaro med familjen och sedan i säng vid midnatt. Upp vid fem-tiden igen och iväg till jobbet, for som en skållad råtta mellan macken o uthyrningen, Mogge var sjuk. Började gå igenom vad som skulle faktureras, låg efter med detta efter semestern. Öppnade post, svarade i telefon, besvarade e-mail, nu var det kväll. Var till min moster på middag, blev kvar alldelels för länge, kom hem vid 21,30, lite social samvaro med familjen och sedan i säng, återigen vid midnatt. I morse gick jag upp vid 04,30, hade bilar att leverera före kl.6..... blev kvar på uthyrningen till kl.8, upp till kontoret och börja fakturera, 138 fakturor tar sin tid, vid 18-tiden började jag gå igenom dagens post, bokförde denna, nu var kl.20 och jag skulle hämta dottern, åkte till hennes kompis men ingen Ida... De var på väg hem från Eskilstuna, shoppingrunda......... det börjas i tid, bara tretton år och redan fullfjädrad shoppare. Nu var hon hungrig, vi åkte och köpte pizza. Nu är pizzan uppäten, jag bloggar och klockan är 22, nu blir det lite social samvaro, sedan i säng. Ska upp vid 05,30 och dra iväg med personalen på lite lattjo lajban, det vet man ju hur det brukar sluta..... Måste upp i tid på söndag, ska fixa till mustaschen så den duger för tv, jag ska vara med i BingoLotto och måste var apå plats vid kl.15. Kommer säkert hem någon gång på natten till måndag. Ska vara på jobbet vid kl.6............. JAG BEHÖVER SEMESTER!!!!!

Inga kommentarer: