lördag, september 22, 2007

Slutet gott, allting... i alla fall med katten

Det gick bra med katten. Igår kom han hem till familjen tack vare att jag kontaktade Kattjouren och kanske tack vare bilderna på bloggen. Även om bilderna skulle kunnat antyda att namnet på kisse var Gustav, som en uppmärksam läsare påpekade. Han undrade dessutom om katten snodde min mat, i så fall var det inget snack om saken, då var det Gustav. Men icke, namnet var Ruben och han var en riktig raskatt.

Häromdagen åkte jag upp till banken för att lämna dagskassan, vid banken stod en svart BMW med extra allt. Det syntes på långt håll att det var SÄPO som var på besök, när jag sedan svängde upp på Stora Gatan var det en massa vanliga polisbilar också. Då förstod jag att det var för att MS drog en fika på Ninni's. Direkt fick jag två funderingar. Varför behöver MS ett sånt uppställ av poliser? Finns det fler än jag som har svårt för henne? Eller är egot för stort? Hon är ju ändå "bara" partiledare numer. Det är väl en sak om regeringen har vakter kring sig, men en partiledare? Jag såg vid ett tillfälle SD's JÅ stå på ett torg och orera, men inte var det ett sånt uppställ då? Han är ju också partiledare, och borde väl om någon ha en hotbild kring sig. Det andra jag reagerade på var att varför åker SÄPO BMW? Vad är det för fel på våra svenska bilar? Hallå SAAB o Volvo! Reagera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja varför köra utländskt??? Värna om våra egna företag. Heja grabben och lycka till med nya företaget.