söndag, september 30, 2007

Nu är en era över....

Så var man utan mack………. Kan inte direkt påstå att jag känner någon direkt separationsångest, visst är det lite vemodigt att lämna det man byggt upp, men med tanke på vilka idéer jag har för framtiden känns det bra att kunna frigöra lite tid till det. Tid o tid förresten, igår blev det 12 timmar enbart med biluthyrningen… Men det blir nog bättre. Hoppas det ska fungera att ha uthyrningen inhyrd hos Framtida Bil t.v., nu har vi telefonväxeln på plats så det ska nog vara lite enklare nu, om ett par veckor har jag också mitt kontor på plats och då blir det ännu enklare. Min efterträdare fick börja den hårda vägen, två nätter på raken, det är hårt att vara företagare, å andra sidan…. När jag hade ont om personal jobbade jag ensam, för jag tyckte inte att jag hade råd med både lön o sjuklön, men han hyrde in min Robin, och sin egen pojk, dessutom var han där själv. Tre personal på natten, vilken service, fan det måste gå bra om man har råd med det, kanske man skulle öppna en ny mack….?!

Nybygget tar mer o mer form, på fredag ska vi ha, vad jag hoppas, är det sista teoretiska mötet om bygget, för att sedan kunna gå vidare med mer praktiska ting. Det blir verkligen något annorlunda. Enligt marknadsmänniskor jag talat med finns inte dess like i hela världen. Så det var enligt dem ytterst viktigt att ta ut alla patent och varumärkesskydd jag kunde. Fan, det är ju teori, jag gillar ju att få saker o ting att fungera, men nåja, om det är så viktigt så. För de kunder som redan har ett s.k. Tvättfrikort och som inte kan nyttja det för tillfället har jag lagt upp en e-mail lista, där jag kommer att skicka ut information om hur bygget fortskrider, om någon bloggläsare är intresserad kan ni höra av er med adress, så lägger jag till er på listan också. För en entreprenör som mig är det verkligen en vitaminkick att få förverkliga sina idéer, om ett par veckor kommer jag dessutom att sjösätta en reklamkupp, som garanterat kommer att väcka uppmärksamhet, kolla efter min nuna. Länge leve den fria företagsamheten….!

Min gamla ”kompis” GP förnekar sig inte. Det är väl inte en helt okvalificerad gissning att nu när han inte är partiledare och statsminister längre så visar han sitt rätta jag. Min, och även andras, tolkning av de senaste tidningsskriverierna är att han, och säkert andra i hans parti, enbart sitter där och företräder partiet och partiets ståndpunkt för att de får betalt för det….. När de väl har slutat så beter de sig snarare som de moderater de troligen alltid varit….. När jag väl är inne på ämnet så fick jag ett e-mail angående min blogg om MS. Där framställdes en teori om anledningen till alla SÄPO-vakter som var med. Självklart hade hon hört talas om allt som händer i Köping, och ville vara säker på att inte bli nedslagen o misshandlad. Tja….

12 kommentarer:

Anonym sa...

Var ska man nu tanka Dan. Kommer du själv att välja OKQ8?

Anonym sa...

Hej Dan!
Här kommer ytterligare en
e-mailadress till en biltvätt-frikorts-kund.
twinqvin@hotmail.com

Dan sa...

Hej anonym, ja tills vidare kommer jag att tanka OKQ8, vad som händer i framtiden får vi se...

Anonym sa...

Det var ett lurigt svar på kommentaren, vad ska du nu hitta på? Har du sagt a får du säga b. Eller ska du hålla oss på halster i hela två veckor? Fy på dig...inte snällt. :-)

Anonym sa...

De är inte illa av dig att starta upp något helt från början igen.. Men en sak kan jag säga och de är att många tykcer nog de är skönt att slippa dig nu...

Anonym sa...

Vad menar du med att slippa Dan på macken nu. Det är väl mer en fråga om man vår välja att tanka på annan ort nu. Eller ska du börja sälja bensin vid ditt nybygge?

Dan sa...

En anonym tycker på dålig svenska att det ska bli skönt att slippa mig. Nja... det är väl upp till denne, jag har aldrigt vingat mig på någon anonym. En annan anonym undrar om jag ska sälja bensin? Där säger jag bara vänta o se.....

Anonym sa...

Anonym sa...
Vad menar du med att slippa Dan på macken nu. Det är väl mer en fråga om man vår välja att tanka på annan ort nu. Eller ska du börja sälja bensin vid ditt nybygge?

OK FATTAR NOLL AV DE DU SKREV
Men jag menar att Dan är inte direkt en favorit i allas ögon och de som inte gillat honom slipper honom nu på macken i alla fall.

Anonym sa...

Vem är den nye mackägaren?
Btw. Lycka till med ditt nya företag.

Anonym sa...

Det är ett jävla gnäl på dej Dan.
Jag kan bara säga att jag saknar en så stark profil som du var på macken.
Det var därför som jag undrade om man nu måste tanka på annan ort.

Lycka till Dan med nybygget och fortsätt att överraska oss med nya ideer. Utan egna företagar stannar Sverige.

Anonym sa...

Anonym sa...
Det är ett jävla gnäl på dej Dan.
Jag kan bara säga att jag saknar en så stark profil som du var på macken.
Det var därför som jag undrade om man nu måste tanka på annan ort.

Lycka till Dan med nybygget och fortsätt att överraska oss med nya ideer. Utan egna företagar stannar Sverige.

Vist stannar sverige utan företag men Dan är inte rätt person att äga något så som han beter sig.. Allt går minsan inte rätt till när de kommer till den karl inte.. Och de vet nog en eller annan om..

Men vist är Dan en äffärsman de kan man då inge annat säga om..

Anonym sa...

Menar inge illa utan alla vet ju att de är en och annan som har jobbat på den där macken och gått lika fort...