onsdag, oktober 03, 2007

GP igen

Det var en del intressanta kommentarer på min förra blogg, alla anonyma. En del var nyfikna på vad jag ska göra i framtiden, en del var nog glada att slippa mig, någon undrade om han/hon var tvungen att åka till annan ort för att tanka, och ytterliggare någon var nyfiken på min efterträdare, dessutom var det någon som trodde sig veta mer om mig än jag själv gör, tydligen har jag inte rent mjöl i påsen, det vore intressant att få veta vad…..? Att folk är glada att slippa mig är kanske lite konstigt… Inte för att jag tror alla tycker om mig, men jag tvingar ju heller ingen att umgås med mig, och om någon retar sig på mina hyss så bjuder jag gärna på det…. Angående min efterträdare så heter han Örjan och är från Arboga, jag hoppas det ska gå bra för honom, men tycker han själv ska presentera sig för kunderna. När det gäller mina egna planer skulle jag kunna berätta hur mycket som helst, men det tänker jag inte…… Utan jag kommer att hålla alla på halster ett tag till. Vi är i alla fall igång med bygget, kolla bilden.

Igår var det en debatt en på Aftonbladet.se om GP’s vara eller icke vara, någon tyckte att var dags att kicka honom ur Partiet. Jag försökte hitta sidan idag, men det verkar vara borta. Jag hann ju alltså inte läsa igenom den ordentligt så jag vet inte vad som sades. Men nog är det en intressant diskussion, GP har väl inte direkt uppfört sig som sina företrädare, och jag kan tänka mig att det väcker en del ont blod i rörelsen. Jag hade nog ganska rätt när jag tidigare bloggade om att han var betald för att tycka som Partiet. Nu är det ju andra som betalar och då tycker han åt dem. Vet du GP, vore jag som du, ekonomiskt oberoende, skulle jag åka runt och tycka för egen del, utan att behöva ta politiska eller ekonomiska hänsyn…

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du själv borde ju känna dig bäst, men om nu nån inte tror du har rent mjöl i påsen tror jag inte du vill att sånt ska tas upp på bloggen. Eller????

Dan sa...

Haha, jodå, du anonym. Jag har inget att dölja. Jag vet att en del av min personal lämnade en del övrigt att önska vad gäller både moral, etik och lag. Men de är inte kvar så det är inget problem. Vore faktiskt kul att få veta vad det florerar för rykten.

Anonym sa...

Dan sa
jag vet att en del av min personal lämnade en del övrigt att önska vad gäller både moral, etik och lag. Men de är inte kvar så det är inget problem.

Vad menar du med de?

/ En nufiken en...

Anonym sa...

Dan sa
jag vet att en del av min personal lämnade en del övrigt att önska vad gäller både moral, etik och lag. Men de är inte kvar så det är inget problem.

Vad menar du med de?

/ En nufiken en...

Är du helt dum i huvudet Dans personal kan inte vara något att diskutera på en blogg, eller är det kanske du som fick gå från jobbet.
Har man inte rent mjöl i påsen så är det inte så konstigt om man blir av med jobbet. tänk om du själv hade egen personal.

Anonym sa...

Dan du tycker allt om att retas med oss kunder, men jag är helt säker på att de flesta "Tråkiga svenskar" tycker att det är kul!
Bara svårt att erkänna det alltid lättare att klaga.

En liten fråga när ska nybygget vara klart?

Dan sa...

Det kryllar av anonyma människor på nätet.... så till er alla kan jag jag kommentera följande. Nej, jag tänker inte hänga ut min personal, även om somliga skulle förtjäna det. Angående bygget, så räknar vi med en effektiv byggtid om fyra månader, men eftersom Murphy gärna lägger sig i sånt här. Får vi nog, tyvärr, räkna med upp till sex månader.

Anonym sa...

Anonym som sa - Är du helt dum i huvudet

Nej jag tror inte personen ville att han skulle diskutera sin personal så att de pekar ut nån. Men eftersom han skrev som han gjorde så tror jag nog fler kanske undrar...

Men självklart är de inge man pratar om på bloggen, de håller jag med om.

vist har de alltid gått rykten om den där macken men vad som är sant vet ju egentligen ingen.

Dan är Dan och så länge han är nöjd med sina val han gör i livet mot andra så är de upp till honom.

Anonym sa...

Jag jobbade på macken ca ett år och bemötandet där va inge vidare. De första en sa till mig va vilka jag ska lita på när jag jobbar. Nån dag senare sa en annan peron likadant. Jag fattade igenting utan jobbade på med den jag skulle jobba. Måste säga en sak i alla fall att den första personen som varnade mig varnade specielt om en vis person och den personen som den varnade mig för va faktiskt den som sa till mig att här pratas de mycket men de viktigaste av allt är att du gör din egen uppfattning av alla sen sa personen aldrig nå mer om nån utan vi jobbade bara när vi skulle jobba. Så skönt. Jag förstod inte hur de kunde säga visa saker om varann för saker stämmde inte och du Dan viste om att sånt här skit snack pågick men aldrig vågat ta tag i det.. Dåligt tycker jag. Kom inte och säg att du inte viste för då ljuger du och de vet både du och jag..
Vist finns snack på alla jobb men jag tror inte de skulle ha funnitslika mycket om du Dan hade pratat mer med din personal.

Hoppas du vågar ta tag i problemen på ditt nya ställe.
Lycka till Dan...

Anonym sa...

Vill bara på detta sätt tala om att, Jag har nu varit på macken i 5 år och det har varit dom bästa 5 åren i mitt liv. Mycket tack vara alla fantastiska kunder, men också trevliga arbetskamrater och en underbar chef. Lycka till med ditt nya Dan.

Anonym sa...

Pelle kanon att du trivs..
Men du vänder kappan efter vinden..

Anonym sa...

Anonym sa...
Dan sa
jag vet att en del av min personal lämnade en del övrigt att önska vad gäller både moral, etik och lag. Men de är inte kvar så det är inget problem.

Vad menar du med de?

/ En nufiken en...

Är du helt dum i huvudet Dans personal kan inte vara något att diskutera på en blogg, eller är det kanske du som fick gå från jobbet.
Har man inte rent mjöl i påsen så är det inte så konstigt om man blir av med jobbet. tänk om du själv hade egen personal.


Jag som skrev de första:
Nej de är fler som sagt upp sig själva en fått sparken..
Jag själv har aldrig jobbat där men känner flera som jobbat där och berättat har de.

Anonym sa...

Oj Oj vad är det jag läser.
Detta måste varra höjden av den otacksamma Svenska arbetare...
När Pelle skrev som han gjorde då kallades han för de ena och de andra. Han hade en åsikt och det vore att acceptera och respektera.
Dan sedeovsky var en social och omtänksam arbetsgivare även om han visste att det pågår en hel del otrevligheter bakom kulisserna.
Det rälte inte med att han jobade nästan dygnet runt för att till slutet av månaden skarapar ihop ett 10 tal löner till en del otacksamma. han hade inte hjärta att ta bort rostiga spikar som skall lägga sig i allt. Många av personalen var bra men en del var det inte tom snatterier som man beskyller andra för. Dan visste säket en hel del men låtsades inte om det...Nu är han borta och jag önskar honom verkligen lycka till.
Dan är en mycket duktig affärsman ocg har det mesta under kontroll. Hoppas att den nya ägaren vet vad han gör och lyssar på bättre

Anonym sa...

Dan är bra men mindre bra som chef... /jobbat på macken

Jag önskar dig i alla fall lycka till med allt..

Du sätter lite fart i lilla Köping och de är bra...

Anonym sa...

Är det kanske menat att OK vill bli av med Q8 så småningom och att Dan hade räknat med att han kommer inte att klara av trycket...därför han sålde macken,
Mitt råd till nya ägaren byt bort gamla spikar som kanske gorde det svårt för sin gamla egen arbetsgivare att fortsätta.

Anonym sa...

Anonym said...

Är det kanske menat att OK vill bli av med Q8 så småningom och att Dan hade räknat med att han kommer inte att klara av trycket...därför han sålde macken,
Mitt råd till nya ägaren byt bort gamla spikar som kanske gorde det svårt för sin gamla egen arbetsgivare att fortsätta.

VAD ÄR DE DU SÄGER... BYTT BORT GAMLA SPIKAR!! HUR KAN DU SÄGAS SÅ.. ALLA SER JU OLIKA PÅ SAKER. NYA CHEFEN KANSKE FÅR DE ATT FUNKA BRA. HAN TAR VÄL HANDOM SIN PERSONAL PÅ ETT ANNAT SÄTT SOM KANSKE ÄR TILL DE BÄTTRE, VEM VET ÅTERSTÅR ATT SE..

Anonym sa...

Herregud sånt tjafs. OK vill bli av med Q8?? Då vet man inte mycket om vem som står för extra cashen i det företaget... Och Dan kanske inte var önskvärd längre av OKQ8 för att han var lite för bra... Han ville kanske inte riktgt rikta in sig i ledet o följa det stora företaget blint.. o tacka fan för det. Småföretagen har det inte lätt mot dem stora.