fredag, oktober 05, 2007

Fortsättning på förra bloggen...

Oj, så mycket kommentarer det blev senast, det var ju kul. Men det är synd att man inte förstår hur det hänger ihop med saker o ting. Till o börja med kan jag säga att det finns flera sätt att få bort folk från än arbetsplats än att rent fysiskt ge dem en spark i ändan. Ser ju liksom inte så bra ut i ett CV, och en viss empati måste man ju faktiskt känna även om somliga egentligen inte förtjänar det. För det andra reagerar jag på den anonyme som sa sig ha jobbat hos mig ett år, jag har en ganska kvalificerad gissning om vem det är, nämligen…… nä nä det säger jag inte. Denne någon, låt oss kalla den anonyme för M, tycks mig mer trångsynt än jag märkte under året. Vad M glömmer att ta med i sin kommentar är att de kollegor M blev varnad för, var personal som själva hade problem och jobbade med lönebidrag. Detta visste alla om, och borde tagit hänsyn till, men ibland räcker empatin tydligen inte ända fram. För det tredje tycks kommentarerna mest röra sig om interna problem kollegor emellan. En annan anonym kände folk som jobbat hos mig och som hade ”berättat”. Jag tror säkert de har berättat något, men frågan är om det är sanningen, och om anonym har hört den andra sidans version? Hallå, jag blev ju mer eller mindre anklagad för att inte ha rent mjöl i påsen. Vad är problemet?

Idag hade vi det sista ”teoretiska” mötet angående mitt bygge. Förhoppningsvis ska allt vara sammanställt och klart till den 18 oktober då jag ska gå igenom allt en sista gång och förhoppningsvis kunna trycka på knappen. Min lilla reklamkupp börjar också ta form, hoppas det ska gå vägen och ge önskat resultat.

Idag var det också min födelsedag, jag brukar inte bry mig så mycket om sånt, men det gör tydligen andra. Jag blev upplyst om att jag måste bjuda på tårta på jobbet, jaha bara att ringa Bivur och beställa en, smörgåstårta så klart. Sedan hade min f.d. personal skickat en hälsning via Magazin24. En uppmärksam säljare hade med sig en tårta, så nu hade vi efterrätt dessutom. Sedan kommer våra lokala kändisar Mats o Tobbe med en blomma, och vips så var smörgåstårtan ett minne blott. Mitt i alltihop var det en uppmärksam kund som frågade hur mycket jag fyllde? Nja, 25..... som vanligt. Då kom kommentaren. Å fan, då måste du ha en jäkligt dålig plastkirurg....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej Dan nu fattar jag igenting om varnad och lönebidrag du pratar om. Jag vill inte nämna vilka två damer jag menar som sa detta till mig. Allt jag menar att det skulle inte behöva va så här på en arbetsplats och om du hade varit lite mer rädd om din personal så kanske de va en stor chans att de inte va så här där då.
Många vet ju att du ser din personal som- Igen är utbyttbar.. Och om man måste de som chef de vet jag inte.

Anonym sa...

Hej anonym

Jag har lite svårt att förstå mej på dej. Det borde väl bättre att du pratade med Dan personligen i stället för dessa på hopp på bloggen. Eller har du inget bättre för dej än att kasta skit på andra personer.
Jag har egen erfarenhet av personal och skulle säga så att alla utbytbara, en del lämnar stora hål efter sig andra saknas ej, men företaget fortsätter att utvecklas ändå.
MVH anonym "2"

Anonym sa...

anonym z

Kasta skit och kasta skit. Tycker bara att Dan har gjort så fel så många gånger men igen vågar säga nått. Utan han fick bara fortsätta behandla sin personal som han gjorde.

De blir nog bra med en ny äggare på macken helt enkelt.. Nu har ni som jobbar där chansen att ändra på saker ni inte gjort förut.

Ville bara medela att de finns de som håller mycket inom sig och de är bra om Dan får veta det. Men nu har jag sagt mitt så...

Anonym sa...

Jag tycker han ska få veta men kanske inte via bloggen/ Mia

Anonym sa...

Grattis
även om det nu kommer lite för sent.
Hoppas att du har det riktigt gott.
Vänner har du gott om. Det ska inte nån tvivla om.
Kusiner som älskar dej har du också gott om.
Du är och förbli ett bra exemöel på vänskap och omtänksamhet.
Det har jag personligen erfarit av dej i minst 18 år så länge jag kände dej.
He den ära
lycka till med nya projektet, ge oss i köping mer av det du brukar. det är vi tacksamma för.