onsdag, oktober 10, 2007

Vänner

Det har varit verkligt intressanta kommentarer på mina senaste bloggar. Kul när man kan engagera människor. Det är beklagansvärt att somliga inte riktigt förstår hur det är att vara arbetsgivare, samtidigt är det väldigt roligt att andra förstår. Men det är väl kanske så det ska vara..... Utan att dra ytterliggare paralleller till vissa politiska inriktningar....
Jag får ofta frågor, för att inte tala om blickar, när det gäller min mustasch. Det är fantastiskt kul med alla dessa människor man träffar, och som jag ju inte skulle ha träffat annars. I måndags var jag på Svenska mustaschklubbens årsmöte i Malmö. Vi har en egen liten lokal en trappa ner på en pub i centrum. Varje gång någon av oss gick upp för att hämta eller "lämna" drycker så hörde vi på nedervåningen hur sorlet tystnade lite och alla andra gäster med största sannolikhet tittade på den passerande mustaschen. När vi sedan skulle gå och stod i baren för att betala, knackar någon mig på axeln och undrar; Hej, har inte du varit med i Hundra höjdare? Jo, det är nog så... WOW! Sedan ville han både skaka hand och ha min autograf. Under tiden jag och de andra betalade hann han dessutom berätta det för alla sina vänner så när vi skulle gå ville alla prata med oss, ta bilder o.s.v. Det är verkligen fantastiskt att få möjlighet att träffa alla dessa människor. Igår kom det ett e-mail från en kvinna i Dublin, brevet hade gått ut till alla mustaschklubbar, och var en vädjan om hjälp att övertyga pojkvännen att skaffa mustasch, eftersom hon tyckte det var så snyggt. Det sista var ju onödigt att skriva, det visste vi ju redan... Hur som helst så svarade jag henne och sa samtidigt att om hon behövde mer verbal hjälp med övertalandet så skulle jag vara i Dublin söndag till onsdag nästa vecka. I morse kom svaret tillbaka och hon såg fram emot att ses och att vi kunde ta några "pints" tillsammans, det brukar tydligen få honom mer medgörlig om han får några öl. Tänk, hade jag inte varit engagerad i mustaschvärlden hade jag aldrig fått möjligheten att träffa dessa trevliga människor. Alla människor du ännu inte träffat är en potentiell vän....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alla människor du ännu inte träffat är en poteniell vän....

Hej Dan gäller det även en socialdemokrat?

MVH Kalle

Dan sa...

Ha ha, ja du Kalle det kan det nog vara. Jag har en mycket god vän i Fjollträsk som säger sig vara sosse. Men han vet nog inte sitt eget bästa, dessutom är han ingift i en av de tätare familjerna i Stockholm.

Anonym sa...

Jaså kan du vara bekant med en sosse, undrens tid är aldrig förbi.

Anonym sa...

Vad är "100 Höjdare"??

Anonym sa...

Dan ..vad händer med dit nybygge?

åker förbi där varjedag och nu har det inte hänt någonting på flera dagar :/


är lite nyfiken ;)

/RA

Dan sa...

Hej RA, det går så sakteliga, men det är fruktansvärt med byråkrati. Vore jag inte skallig skulle jag bli gråhårig. Jag tror och hoppas på att vi kan sätta igång på allvar efter den 18 oktober.