onsdag, november 21, 2007

Bra svar sökes...

Jag har lite morgonritualer för mig, bl.a. vill jag dricka kaffe äta en macka och läsa bärsingen innan jag börjar jobba, eftersom jag ändå ska till jobbet, brukar jag göra allt på plats och är därför på jobbet ganska tidigt. I morse när jag som vanligt avslutat mackan, hade en slatt kaffe kvar och var i slutet av tidningen hittar jag denna insändare på dialog-sidan. Först trodde jag att det var vännen Granberg som via pseodonym skicka in ett klagomål, han brukar få jet-lag eller liknanade. Sedan började jag fundera på om insändarskrivaren hade fått hjärnsläpp eller något ännu värre. Eller är det någon som försöker driva med oss läsare? Det är ju ändå inte första april. Man kan ju också fråga sig hur tidningen kan ta in en insändare som i princip driver med sig själv.... Hur som helst fick jag mig ett gott skratt, speciellt om man tänker sig situationen att insändarskrivaren verkligen menar allvar. Med Ida-vokabulär uttryckt så är insändarskrivaren "snygg i huvet".

I skrivande stund har Sverige just tagit sig till slutspel i EM-fotbollen. Känns naturligtvis jättebra, tyvärr gick det ju inte så bra får mina andra favoriter, Skottland. Men eftersom jag antagit en skotsk hållning i det hela så håller jag bara på tre lag. Sverige, Skottland och alla lag som spelar mot England. Eftersom England för tillfället ligger under mot Kroatien får det väl ses som en halv skotsk seger... Medan vi tittade på matchen hade Ccilia en intressant reflektion, hon undrade varför alla spelare kallas vid efternamn, men inte Zlatan. Han heter mest bara just det. Jag hade inget bra svar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med han Danielssons resonomang så skulle vi ganska enkelt få bukt på den globala uppvärmningen: det är bara att ställa klockan en timme senare!!!....

Anonym sa...

Hört talas om ironi? Tror någon att Sveriges 9 milj.människor på något sätt kan påverka det globala klimatet!