torsdag, november 15, 2007

Vingbruten-avbruten

Mediadrevet som jagade mig inför och efter VM i mustasch har lugnat ner sig. Nu får man hålla tillgodo med journaliststuderande som använder mig som försökskanin. Faktiskt ganska kul, jag blev intervjuad av en Köpingstjej som pluggar på Journalisthögskolan. Det var roligt att se hur "hungrig" man är innan man kommit in i jobbet. Det var mycket udda frågor om färgen på väggarna i Brighton Centre och såna saker. Blir spännande att se slutresultatet. Mer luttrade journalister skriver ju oftast deras egen version av saker o ting, inte alltid den som intervjuoffret berättar....
Idag var det Whiskyprovning igen, jag hade ett 25-tal PM från RT som samlades och ville ha en guidning i dryckeskultur. PM betyder i det här fallet Past Members, och RT betyder Round Table. Vi var på Ögir där Per och jag hade plockat ihop en kul samling flaskor. Några av gästerna verkade inte förstå att Whisky är kultur, utan såg det mer som ett berusningmedel. Medan somliga var riktigt pålästa och t.o.m. kunde pricka in ett o annat destilleri som vi provade. Riktigt imponerande faktiskt. Vi skulle börja vid halv åtta-tiden trodde jag, men de kom inte förrän klockan var lite över åtta, så det blev sen middag, trots att jag kortade ner min presentation rejält. På tal om VM här ovan så ska jag vara med i VM i Maltwhisky den 24 november i Stockholm, jag har varit med i en deltävling men nu är det final och nio hemliga destillerier återstår. Ska bli riktigt roligt att vara med i en så kunnig jury, man får en del att leva upp till.
Imorgon är det dessutom dags att flyga igen. den här gången bär det av till Schweiz. Undrar vad jag ska göra där? De har ju varken Whisky eller Öl-kultur så vitt jag vet. Kanske man kan hitta lite vackra vyer att fotografera. Hur som helst så är det business-class till Zürich, första-klass tåg till Lausanne och sedan incheckning på ett värstinghotell. Allt för den facila summan av 240.-, det är vad Benstocken tar för några dagars parkering. Resten är en tävlingsvinst. Eftersom det har varit minst sagt struligt vid mina övriga flygresor under hösten undrar jag vad som ska bli knas den här gången? De kanske avbryter flygningen....? Vad händer då? Blir man hängande i luften? Eller? I samband med SAS problem med Dash-planen talade man nämligen om avbrutna flygningar på radion. Låter onekligen konstigt.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ingen fara att flyga ner kommer man alltid. Hoppas bara att du landar mjukt. / Kalle