tisdag, september 23, 2008

En annorlunda dag

Idag var verkligen en sådan. Vid lunch strålade jag samman med min mentor Göran Nilsson, eller om han strålade samman med sin kanske.... Vi är varandras mentorer i Köpings Kommuns mentorsprogram. Med på lunchen var också ett annat mentorspar. Micke Boman på Sparbanken och Göran Nilsson(!?). Efter en jättegod lunch på Culinaren, tog vi en timme och pratade runt mentorsskapet och hur vi ska kunna komma närmare varann, näringslivet och Kommunen. Eftersom Göran är chef på Miljöförvaltnngen och Göran(!?) är ordförande i Miljönämnden blev Micke och jag inbjudna till Miljönämndens arbetsutskottsmöte, Micke hade tyvärr inte tid, men jag for dit i alla fall. Jag måste säga att jag inte är avundsjuk på de som jobbar inom kommunal förvaltning, det var en "viss" skillnad mot att vara i ett företags styrelserum. Efter två timmar hade ett beslut tagits, att skicka en fråga vidare till nämnden, jag var tvungen att avvika sedan, men gissar att mötet håller på fortfarande..... Verkligen en annorlunda dag, men också en lärorik sådan.....
Arbetsdagen slutade inte förrän vid 20-tiden, usch vad allt tar lång tid. Min lilla hemlis som jag bloggade om igår lyste i alla fall upp min dag.......

Jag har fått några svar på min annons, hjälp till att hålla en massa tummar för att det går vägen med försäljningen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din mentor är en riktigt trevlig människa och bra kompis!
(Du verkar ha vaknat till...)
/Mare

Dan sa...

Hej Mare, Känner du Göran?

Anonym sa...

Jepp