fredag, september 26, 2008

Hämnden är ljuv....

Jag bloggade ju tidigare i veckan om att jag var med Göran o Göran på Miljönämndens arbetsutskottsmöte.... Jag var såklart tvungen att ifrågasätta kaffet vi bjöds på, var det KRAV märkt? Jag frågade mest på skämt men Göran som är en ordningens man mailade dagen efter och berättade att det var Zoégas Hacienda som var både KRAV och rättvisemärkt... Se där...

Idag hade jag en intressant diskussion med en kvinna som ringde, Vi kom in på det här med manligt och kvinnligt speciellt vad gäller sättet att uttrycka sig på, där det ju är vanligt att den ena parten inte förstår den andra. Hon förklarade för mig att män och kvinnor inte har talcentrat på samma ställe i hjärnan. Då!! Helt plötsligt förstod jag logiken i att vi inte förstår varann. Det är naturligtvis så att kvinnans talcentra sitter bakom ett filter som gör att bara hälften av alla ord trillar ur deras mun.... Samma filter kan möjligen också ställa till det med kvinnors hörsel, så de bara hör hälften av det vi män säger.... Så måste det naturligtvis vara..... Inte konstigt då att det ibland blir kontroverser...... Kan kanske också förklara vad den stackars kunden som kom in med andan i halsen och behövde en lastbil eller ett stort släp, hade råkat ut för. Han hade utan förvarning blivit utslängd av sambon.

Det var som vanligt körigt på jobbet, det var ju fredag och det var ett 30-tal fordon som skulle in o ut, men min tidigare ombloggade lilla hemlis lyste som vanligt upp min dag på det mest underbara sätt....

Såg någon i dagens Bbl/AT att man kan vara oönskad som patient på Köpings Lasarett? Jag gillar ju att teorisera kring olika saker. I det här fallet tror jag att den namnlösa läkaren fulat ut sig på en glad kväll på Ögir, kanske blivit portad, och det här var hennes hämnd.....

Inga kommentarer: