fredag, december 11, 2009

Lyckad (?) felstvanign...


Jag stavar säkert fel ibland här på bloggen, och grammatiken kanske inte alltid är den rätta, även om jag försöker och egentligen är ganska noga med det. Men jag ser ofta andras fel, kolla t.ex. in skylten ovanför videobutiken i Köping, de säljer Godis, Dricka och Snaks....
Eller de handskrivna lapparna vid kortterminalerna på Willys, "vänd magnetremsan innåt".
Men idag såg något som tog rekord, kolla bilden. Den tog jag på IKEA i Västerås idag, nog tycker man att ett multinationellt företag som säkert har en dyr reklambyrå borde korrekturläsa sina skyltar bättre....

Eller så är det medvetet för att språkpoliser som jag ska uppmärksamma det och blogga. I så fall har de lyckats....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha :-D
Annars brukar pizzeriornas menyer vara en rätt underhållande läsning.
Tex Pharmaskinka, Parma slinka, Salamipizza utan salami (vill man ha salami kostar det 10 kr), fri hemkörning (några rader längre ner står det att hemkörningsavgiften ligger på 25 kr), fullständiga rättigheter och vi har även hemkört.

Dan sa...

Jo, man har ju sett en o annan lustighet.... Inte lätt med språket alla gånger.