söndag, januari 31, 2010

Ny tripp

Så har jag vart ute o rört mig igen, den här gången var det Las Vegas som gällde. En snabbsväng på 5 dagar, men fyllda med nya intryck. 
Las Vegas är helt sanslöst, jag har nog aldrig varit på ett ställe som framstått som så onödigt i hela mitt liv.... Det sades att Las Vegas ensamt gör av med mer energi än hela delstaten i övrigt, sjukt... Men kul att ha fått se ändå. Sen såg jag väl ungefär 15 elviskopior, en himla massa små miniatyrkyrkor för snabba vigslar, å en himla massa annat, men två höjdare innehöll trippen. Det ena var en amerikansk variant på Ögir, de hade förutom en sällsynt engagerad ägare som dessutom var lärare på universitetet bredvid, över 700 olika öl, 200 olika Tequilas och en ansenlig samling Whisky. Det andra var en tripp med helikopter över Grand Canyon och Hoover Dam.
Själva flygningen till LV via London gick konstigt nog utan problem, inga förseningar eller missade flyg. Men så klart hände något utöver det vanliga. Det första jag såg när vi kom ut från flygplatsen och hade överlevt Homeland Securitys nagelfarande, var att det var rea på H&M, hur kul är det, när man är på andra sidan jorden? När vi satt och käkade middag i söndags kom ett gäng och satte sig vid bordet bredvid, jag tittade till som man brukar göra, och döm om min förvåning när en av de i sällskapet visade sig vara Filip Hammar.... Vad är sannolikheten att man springer ihop med en svensk på en av alla dessa restauranger som finns i Vegas, och vad är sannolikheten att det är någon från hembyn...? Som man dessutom känner.... Hå hå ja ja... Här är i alla fall lite bilder....

 
Rea på H&M.... ööhhh

 
Välkommen till.... Ja varför inte?
 
I ölkylen på The Freaking Frog. Beer Heaven.. :)
 
Bruce i speltagen...
 
Jag visste det! Elvis lever! Hans brorsa och...
 
...hans morsa o farsa med...!
 
Lilla bildspelet....
 
Coolt...
 
Las Vegas, lite grann från ovan...
 
På väg till Grand Canyon
 
I (på?) Grand Canyon
 
  
  
  
Här bodde vi, 57:e våningen....
 
Fontän ljud o bildspel, utanför Hotel Bellagio
 
Vulkanutbrott på Treasure Island
 
Jack....nåja han är snäll i alla fall... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=6lgpOdRXXu0

Tänkte på dig när jag såg detta klipp. Kul att läsa om LV. Lite mindre snö än här...
/Fredrik

anonym 1 sa...

ja du är ute och far,, vem sköter firman ,, dina anställda ser lite utarbetade ut, du tar väl hand om dem,,,,

Fredrik H sa...

så jävla trött på alla anonyma inlägg i bloggar *inte bara denna blogg* har man en åsikt kan man ange sitt rätta namn och stå för den.

angående dan's resande osv så tycker ja han gör helt rätt, han har personal, och personalens uppgift är om ja inte missat någe att utföra sitt arbete?? är inte personalen nöjd med det kan man lyfta på hatten å tacka för sig, inte fan e de nån som gnäller att de anställda på en stor fabrik ser trötta ut??? å ja kan garantera att deras överordnade gör betydligt mindre jobb än dan i detta fall.