tisdag, oktober 14, 2008

Eller.....

Jag har ju många gånger talat om min dröm att bli professionell tyckare, men eftersom jag inte nått fram får jag nöja mig med att tycka i min blogg. Jag har varit i Skåne ett par dagar och har just läst in mig på vad som hänt här hemma. Om jag ska tycka något om något så om Getrags varsel tycker jag inte.... Jag förstår så klart att man måste anpassa kostymen när det inte går som man tänkt, men jag tycker inte om det, lika lite som jag tycker om något som inte är positivt. Något jag tycker var bra, var att barnamördaren fick livstid, hoppas bara vi slipper försörja henne medan hon gör sin tid, skicka fanstyget så långt härifrån det går.

Nu ska jag tycka om rikspolitiken, det var ju en ny debatt mellan FR och MS idag. Jag tycker definitivt att FR var den som kändes mest trovärdig, eller ska jag säga minst otrovärdig kanske....? MS hade ju dessutom en fruktansvärt arrogant uppsyn som knappast kan gynna hennes förtroende hos väljarna. Det verkar som hon försöker inta en stil som hennes företrädare hade, men det blir bara fel när man försöker ta efter andra. Nej du MS, var dig själv istället, det är alltid enklare. Kan ju inte heller vara kul att vara "bunden" till ett parti. Jag läste Expressens politikerbloggare, en sosse och en moderat, det de skriver känns rent fånigt, deras respektive hyllanden av MS och FR. Hallå hörni.... Det är väl roligare att tycka från sidan och risa eller rosa de som förtjänar det, och inte bara rosa de som man har något ihop med, eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men du har väl ihop det lite grann med Moderaterna?Tror inte det skulle spela någon roll vilken sossarna hade som partiledare,skulle hamna i din skottglugg oavsett.

Anonym sa...

Dan du är saknad här

Försjutton gubbe du har den bästa bloggen av alla här på Magasin och så är du här så sällan det är synd. förstår att du har mycket att göra med nya bygget (vad händer där) och försäjningen av macken i Fagersta. MEN du saknas här också :).

/RA

Anonym sa...

buy valium effects of valium on pregnancy - valium get high

Anonym sa...

tramadol generic buy tramadol online mastercard overnight - buy tramadol no rx