torsdag, oktober 02, 2008

Fler finansiella lökar...

Hihi, idag fick jag en kommentar och lite annorlunda betraktelse över lökars inverkan på den finansiella världen. Jag kopierar in den som jag fick den.........

"Hej Dan,1636 upphörde handlen med lökar att vara "ledande" i Holland.........
Amsterdam har idag....1000 tals fönster med "lökar" i där dom mer toppiga kostar mer än större och något äldre,värdet finns alltså fortfarande vad gäller lökar, jag känner till en Köpingsbo som har handlat med lökar i många år ,köpta i Holland och körts med Volvolastbilar till Dåvö i åratal,OCH tro det eller inte nu är dom "KÖPTA" av Holländare igen,för Växus heter väl Buketten eller nåt idag.........men att det finns värde i lökar än idag är helt klart,det "fattar"
varje lite barn direkt dom fått 1a badet ,sen att vi pojkar verkar ha svårt att släppa "taget" har väl med nån jävla gen att göra ,för har man kvar den 3dje lökenhela livet ,(mammas inräknade) kostar den,byter man sort ibland kostar det i transport (sportbil) och foder (middag på Mc D duger inte) SÅ VISST HAR LÖKAR FORTFARANDE ETT STADIGT VÄRDE, och eftersom Amerika har de största lökarna kostar det mest där när frosten biter ........"

Jag kan ju avsluta inklippet med att det inte heter Buketten utan Plantagen, och är norskt tror jag.

Inga kommentarer: