tisdag, maj 23, 2006

Allt hänger ihop...

Kortvecka, skönt! Eller…? Som småföretagare med en dygnetruntöppen verksamhet känns det inte som om veckorna blir kortare för att det är en röd dag mitt i. Alla beställningar måste nämligen vara inskickade någon dag tidigare och det blir jättestressigt att hinna med allt. Så även om man kan ta det lugnt på den röda dagen, måste man stressa runt de övriga så man behöver en dag att vila upp sig på…

Såg slutklämmen av Melodifestivalen i lördags, för en gång skull vann rätt låt, grattis Finland. Jag såg monstren live i Stockholm för ett par år sedan. Häftig scenshow! Men fy så varmt och svettigt det måste vara.

Var på Ögir och käkade lunch idag, stekt strömming med potatismos, helt klart en av mina favoriter. Men sällskapet vid bordet tyckte det var konstigt med lingon till… Jag tyckte det var fullständigt normalt. Är det jag som är konstig…? Han å sin sida åt Chili Con Carne med potatismos! Det var väl konstigt om något…?

Min dotter Anna hade laddningproblem med sin Buggy, vi lämnade den till HBV och bad dem fixa. Idag ringde Börje och meddelade att den var klar, Anna kunde inte hämta den innan de stängde så jag tog med Konny, eftersom jag inte kan köra manuella bilar med min brutna arm fick Konny äran. Synen när han skulle försöka åla sig in i vad som närmast kan liknas vid ett badkar med tältduk över var dagen bäst skratt. Han försökte på alla möjliga sätt. Först med rumpan före, men då blev benen hängande utanför. Sedan med ett ben i taget, då hängde resten av gubben utanför. Till slut stack han in armarna först, drog sig över till passagerarsidan, lyckades få ner benen under ratten, sedan blev det akrobatik i den högre skolan när han skulle få tillbaka överkroppen till förarsidan. Å så gav han sig iväg. Tyvärr missade jag när han skulle ta sig ur, men det var säkert lika kul…

Jag har hål i huvet, bokstavligen. Hade en hjärnblödning för sju år sedan och de lämnade ett hål i skallbenet. Om jag petar lite i hålet, som är på höger sida av skallen, så kluckar det i vänster öra…. I helgen satt jag och rafsade mig i stubben på skallen, då kom jag på att det killar i armbrottet. Det är nog som de säger… Allt hänger ihop…

Inga kommentarer: