söndag, maj 14, 2006

Trött men glad, jo jo och förbannad...

Medan jag tog igen mig lite och skrev föra bloggen gjorde Emma o Caerola ett jättekobb att serva alla kunder som formligen kryllade på macken. Mitt i detta gytter glider ett gäng på 7-8 yngre grabbar och en hund in i butiken. De går ett var runt de inre delarna och plocker med sig allt de kommer över, inkl. ett helt kylskåp fullt med dricka. Att Emma o Caerola inte såg något var kanske inte så konstigt med tanke på hur upptagna de var. Men civilkuraget hos övriga kunder kan man ju ha vissa synpunkter på. När jag bloggat klart och går ut igen undrar en kund om jag sett på övervakningen vad som hänt? Nä, vadå? Jo, de drog med kyl och kakor o allt möjligt. Varför stoppar man inte ett sånt brott, när man ser det? Nåväl, bara att titta igenom filmerna och mycket riktigt, de plockade med sig både det ena o det andra. Klockrena bilder på förövarna inkl. deras bil med reg.nr. och allt. Det blir svårt för dem att förklara bort när Polisen kommer....

Inga kommentarer: