tisdag, maj 30, 2006

Måndagstrassel

Det är visserligen tisdag, men det började igår. AC’n på kontoret sa upp sig. Ringde YIT, kan ni komma? Ja, imorgon. Jag svettade mig igenom gårdagen och var lika glad varje gång jag gick ut i butiken där AC´n fungerade. Annars kändes dagen riktigt bra, jag tror armen håller på att limma ihop sig. Men idag fortsatte måndagstrasslet, kokhett på kontoret. Då lämnar datorn in sin avskedsansökan. Det saknades någon fil. Vadå saknades? Den kan väl inte bara trilla ur burken…? Dessutom är det en dator som inte är i vare sig lokalt nätverk eller Internet. Den där Bill Gates skulle jag vilja ha ett allvarligt samtal med. Egentligen började det för några veckor sedan med att CD gav upp. Så om jag skulle kunna återställa några filer var jag tvungen att få igång den först. Jaha, bara att koppla loss eländet. Har någon försökt att stå på knä under en bänk och lossa 15 kablar från en dator, hålla balansen och alltihop med en arm. Det går inte. Jag fick hämta personalen som fick krypa omkring och först märka upp tiotalet kablar som var identiskt lika, och sedan lossa dem så jag kunde skruva isär och byta CD. När det väl var gjort och strö, tangentbord o råtta var inkopplade skulle jag försöka få igång den. Hur jag än försökte så ville det sig inte. Nu var det lunchdags och jag drog till Ögir, fick några jättegoda pitepalt. Innan jag drog sa jag till Carina att sätta tillbaka alla kablar innan hon gick hem. Ifall jag skulle få igång den efter lunchen. Det gick inte ett dugg bättre, jag talade med supporten som tyckte jag skulle skicka den direkt så skulle jag få den tillbaka på torsdag. Det var ju lättare sagt en gjort, nu hade jag ingen som kunde hjälpa mig med krypandet och kablarna, det var bara jag och Maria på plats just då. Men skam den som ger sig. Det gick att få loss kablar och dra ut den, men det känns i den trasiga armen, jag lovar. Nu skulle jag ”bara” lyfta den till en kartong och förpacka den. Tur i oturen så kom Anna in och ville låna mitt kreditkort, hon och kompisarna skulle åka till Cypern eller nåt. Nu fick jag i alla fall hjälp att ställa den i lådan. Men hur få in den i bilen, och vidare in på posten. Morgan som är världsmästare på att komma sent till jobbet kom för en gång skull i tid, så han fick vara mina armar. Nu är maskineriet på väg till Jönköping, om inte postbilen krockar…

Imorgon ska jag tillbaka med armen till människoreparatörerna på lasarettet. Undrar hur mycket skäll jag ska få den här gången….?

 

Inga kommentarer: