onsdag, maj 24, 2006

Måndag eller.....?

Vilken dag! Den började visserligen i lagom tempo, det är ju ändå nästan som fredag. MEN. Vi 10-tiden åkte jag till Avesta och skulle hämta en motorcykel, det tar ju en stund med släp, men jag tänkte att åker jag i tid så hinner jag vad jag ska på eftermiddagen. När jag just passerat Norberg var det en lastbil som trillat ikull och blockerade vägen. Bilarna framför o bakom började vända på vägen, men det var inte bara att vända, de fick ta om några gånger. När jag stått i fem minuter började stressen göra sig gällande, men hur ska jag komma runt, bil o släp var väl 10-11 meter långt. Till slut flög fan i mig och jag höjde bilen, körde ner i diket, upp igen, ner i nästa dike och upp på vägen igen. Äntligen på väg igen. Vi lastade hojen, tog en kopp sedan åkte jag hemåt. När jag var i Färna, vid lunchtid, ringde Maria och undrade vart man skulle ringa när inte tobaksleveransen kommit? Till saken hör att den skulle kommit redan i måndags, men av olika anledningar skull den dyka upp idag, på förmiddagen. Ring Swedish Match, sa jag och åkte vidare. Efter en stund ringde Maria igen. Swedish Match stänger kl. 12 dag före helgdag. God natt, vad gör man nu? Lagret var ju tomt. Jag ringde några kontakter på Swedish Match, men ingen kunde hjälpa. När jag kom tillbaka, straxt efter 13 kommer samtidigt en lastbil. Det var tobaken. Majsan som skulle gå hem kl. 12 fick stanna och plocka upp. Tre pallar. I butiken var det samtidigt full kalabalik, lönedags och många som var på resande fot inför helgen, telefonen gick varm o.s.v. Då pajade kassan ihop. Kön blev ännu längre, jag försökte alla möjliga olika programmeringar för att få i gång den. Kön blev ännu längre, kunder ville hämta o lämna bilar o släp, andra ville tanka och ännu fler ville köpa tobak som ännu inte var upplockad, dessutom ringde telefonem oavbrutet. Till slut ringde jag ringde supporten. Hej, jag har det o det felet och dessa felkoder. HJÄLP! Nja, har aldrig hört det felet förut, du får vänta till fredag. Men… Jo tyvärr. Men skam den som ger sig, medan Majsan plockar tobak och först Maria sedan Monica försöker underhålla kunderna så grejar jag med kassan. Drar ut ett sedelkabinett som jag tror spökar och ska skruva isär det. Väger väl en 10 kg och är för stort för att ta med en hand, i ren reflex tar jag min brutna arm och stöttar med. AJ, SOM FAN! Nu gick frakturen upp igen! Jag fick i alla fall isär skiten och hittade felet. Efter 3 timmar med ett blodtryck uppemot 300 så funkar kassan. Nu är det bara allt annat som ska fixas…. Vadå kortvecka…?

 

 

Inga kommentarer: