lördag, juni 03, 2006

Stress o ännu mer stress

Uj vilken vecka det varit. Datorn är fortfarande hos datadoktorn trots att de lovade annat. Hoppas den dyker upp på måndag. Själv var jag i alla fall till människoreparatören och fick min dom. Den goda nyheten var att det bildats bindväv, så läkningen har startat. Min fråga blev då hur lång tid det kan tänkas ta? En kvacksalvaren skulle det ta upp till ett år innan skelettet är lika starkt som innan... Men hallå! Den 15 augusti har jag en färja bokad, då åker jag till Skottland MED motorcykel! Skulle jag inte göra om jag var du, svarade han. Tur för honom att han inte är jag då...
Det var ju månadsskifte i veckan, alltid en hektiskt tid. Avtalskunder ska ha statistik på det de hyrt under månaden, och vissa ska också ha sin månadsfaktura. För att inte tala om min egen nyfikenhet och intresse för statistik i den egna rörelsen. Pust! När jag höll på som bäst ringde Johan från Kungsörs Torp. Hej Dan, hur är det? Jo tack, armen är av men annars är det bra, själv då? Vad bra!?... Du, Dan skulle du kunna göra mig en tjänst? Eftersom jag råkar vara en servicemänniska svarade jag naturligtvis, ja självklart. Åh vad bra, det är så att vår Sommelier som skulle hålla en vinprovning inte kan komma. Skulle du kunna köra en Whiskyprovning för ett gäng från SAAB som vart på kurs.Jo visst vilken dag? Jag måste kolla kalendern. Idag! Kl. 18,30! VA! Idag om två och en halv timme!? Ja! Oj oj oj, nåja jag har ju redan sagt att jag skulle hjälpa. Vad har du i baren? Jag det o det o... Jaha, när jag fått det klart för mig fick jag snabbt slänga ihop en presentation, kasta mig i bilen, åka hem o duscha, snabbt lära Carina hur man sätter på en Kilt och sedan iväg. Var på plats med 2 minuter tillgodo. Jag tror att SAAB-gänget blev nöjda, i alla fall sa de det, dessutom fick jag tre applåder. Nu blev ju mycket på jobbet lidande så torsdagen blev än jäktigare. Det blev en fjortontimmars arbetsdag.
Fredagen började lite lugnare, men på eftermiddagen tänkte jag skrämma liv i gammel-Jaguaren för att den skulle få visa upp sig på Ånnabodafestivalen. Kom till garaget lite sent men väl där startade den ur vinterdvala som om inget hade hänt. På väg in till macken känner jag att den drar lite åt vänster, men reflekterar inte mer över det, kanske dåligt med luft. När jag stannar för rött utanför Getrag ser jag att det ryker lite grann frami någonstans. Det blir grön och nu rister hela bilen, när jag drar iväg. Det blir rött även utanför macken och nu ryker det duktigt. När jag ruskar iväg är det dessutom väldigt lätt att svänga till vänster. Väl framme möter jag Tommy som snabbt öppnar huven och konstaterar att det är bromsen som ligger på. Jaha. det var ju månljust. Hur fixar man det med en arm? Men Tommy var så snäll så han slet av hjulet och började titta. När han petade på fettkoppen vid hjullagret kom en stråle av hjullagerfett farande. Ja, en stråle. Det var så varmt att fettet kokade. Efter att det kallnat motionerade vi bromskolvarna, skruvade ihop grejorna och.. Ta mig f..n, nu spann hon som den raskatt hon är. Det blev en trevlig dag i Ånnaboda tillsammans med min småtjejer. Alltid kul att träffa gelikar, även om de inte har mustasch.

Inga kommentarer: