fredag, juni 30, 2006

Företagarsemester

Fick en kommentar på min blogg om bråken utanför macken. Signaturen ”Syster” skrev ”Väldigt moget av dig som för blogg att skriva som du gör!!! Det finns familjer bakom varje offer - glöm inte det!!! Jag hoppas du själv är en felfri individ” Jag förstår ärligt talat inte riktigt vad hon menar, men i de fall det handlar om att bruka våld kan jag med lätt samvete skriva att där är jag felfri. Jag har aldrig slagit någon annan människa, och hoppas att jag inte ska behöva det heller. Vare sig det finns en familj bakom eller inte är det väl alltid synd om den som blir skadad, men vissa har ju kanske förtjänat det. Jag vet inte vad som utlöste det hela…

Nu är det i alla fall nästan semester, en hel vecka, nästan, så skönt. I morgon har jag en bröllopskörning med Rollsen, på söndag måste jag in o räkna dagskassan dessutom har jag en massa panel att grundmåla, på måndag ska jag träffa Vägab i Västerås, de ska hyra hojar o fyrhjulingar till Power Meet, på tisdag åker jag och hustrun och firar tjugo år som gifta, hem på onsdag, åker säkert förbi macken o kollar läget, torsdag måste jag säkert till jobbet för att något är sönder, fredag blir det nog Skara Sommarland eller så med tjejerna, lördag gräsmattsklippning, söndag något annat med ungarna, ut på sjön kanske, nästa måndag är det dags att jobba igen. Vad det är härligt att vara företagare, så lätt att vara ledig…..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att skriva som du gör kanske inte känns så bra för familjem vad är det som är så svårt att fatta ,med det!???

Det känns ju ganska uppenbart vad du tycker, men vi älskar ändå den du försöker "smutskasta"!

Ingen förtjänar det vi går igenom just nu!!!

Så enkelt var det väl med det???

Anonym sa...

Det enklaste vore om alla föräldrar höll ordning på sina "gullungar" från första början och verkligen bryr sej om var de är eller gör på kvällarna...så skulle det inte behöva hända så mycket.