måndag, juni 12, 2006

Stort...?

Vilken fredaglördag det var. Ja just det fredaglördag, de hängde liksom ihop. Gick upp som vanligt vid 5,30, åkte till jobbet, levererade bilar, jobbade vidare under dagen. Tänkte åka hem i tid, men det gick ju lika bra som vanligt, kom hem vid 20-tiden. Tänkte jag skulle komma i säng i tid, jag skulle upp vid 02,30 och skjutsa dottern o hennes polare till Arlanda. Jag kom i säng vid 22,30 läste lite, släckte lampan och var på väg in i drömmarnas rike när Konny ringer och har problem med ett släp. Jaha, bara att sätta sig upp och instruera honom, sedan försöka somna om. Det gick inte. Carina kom o la sig vid 01,00 då var jag fortfarande vaken. När klockan ringde hade jag visserligen somnat, men inte mycket mer. In i bilen och iväg, jag hittade tjejerna utanför McDonald’s i Västerås. Till saken hör att två av dem tog studenten i fredags och Anna o en annan tjej följde med dem på festen. Studenttjejerna hade börjat fredagen med champagnefrukost och avslutat dagen på Konrad i Västerås. Gissa om de var i fint skick när jag kom…? Iväg kom vi i alla fall. Men inte fick jag åka hem för det, nu skulle jag till Arboga och vara med på FMK’s Trafikdagar, tillsammans med två tjejer från OKQ8’s fösäljningsavdelning och Thomas från OKQ8 i Arboga. Jag skulle ta med några hyrbilar och en av mina egna gammelbilar att visa upp, dessutom skulle jag ha med en showbil från Bilstereohörnan på släp. När vi skulle lasta showbilen var det så trångt på släpet att vi mosade en fälg. Kul! När jag sedan lyckades fixa skjuts till Valskog för att hämta min Jaguar så visade det sig att jag glömt lyset på och inte hade någon ström. Fortsatt skjuts till macken och hämta min egen bil och startkablar. Väl på plats med kablarna visade det sig att de inte räckte fram, eftersom jag stod med fronten in i garaget. Vad göra? Bara att putta ut den på gården. Inte det enklaste när man har en bruten arm. När jag väl fick rull på den var det nära att den rullade in i min andra bil, hur knuffar man samtidigt som man styr och bromsar, med en arm? Det gick, men knappt. Fick igång henne och for till Arboga. Dagen gick bra, vi träffade massor med trevliga kunder och hela arrangemanget var välordnat och kul. Dags att packa ihop, då går inte bilen i alla fall. Batteriet blev inte ordentligt uppladdat. Nåja, det fanns ju bärgare på plats så jag fick låna ström av dem. Fredrik lyckade mosa nästa fälg på showbilen när han lastade, så nu gäller det att visa kunderna rätt sida nästa gång. Väl hemma vid 18-tiden sätter jag mig på verandan, familjen var inte hemma. Grillar en entrecote och öppnar en ESB. Sällan har en köttbit och en öl smakat så bra. Såg fram emot en skön stund med fotbollsreferat i radion. Synd att det inte gick som tänkt i matchen, men ölen var god.

Fick ett mail från en av alla de som brukar kommentera mina bloggar. Hon berättade att en kollega hade tagit bilden på mig och använt som skrivbordsunderlägg. Fattas bara att man hittar bilden i en mer komprommenterande situation med Arnold Schwarzeneggers kropp någonstans på Internet. Men det känns STORT…!

Inga kommentarer: