torsdag, februari 22, 2007

Kaoser...

Min bil fortsätter att bete sig lustigt. Undrar vad den har emot kyla? Är det inte flipperspel är det tokspel. Nästa onsdag ska den i alla fall till Land Rover-doktorn och bli ompysslad. Hoppas de löser det.

Igår var det föredragsdags. På morgonen var det frukostmöte på Forum, vi fick höra Ingvar Bladh berätta om hur han har upplevt småföretagarlivet. Mycket intressant och spännande, tyvärr gick timmen för fort, så han hann inte berätta allt, men det kanske blir fler tillfällen. Tyvärr fick jag rätt i mina funderingar från frukostmötet med KP, den ”andra sidan” visar inte riktigt det intresse man skulle kunna önska, men det finns väl andra sätt att få upplysning, hoppas bara de tar det till sig.  Nästa föredrag var i regi av Västra Mälardalens Marknads Förening, vi fick en sallad till livs, sedan fick vi höra Roger ”Brorsan” Johansson berätta om sitt liv som Skinngubbe, ur ett marknadsföringsperspektiv. Det var både underhållande och lärorikt, själv kände jag igen mig själv i mycket av det han berättade. Kanske inte när han berättade om deras budgetarbete, där är jag nog mer ”om och kring mig”, men det verkade ju funka ändå. Han berättade bl.a. att han gillar kaos, där kan jag bara instämma, det gör jag också. Han var besviken att de inte lyckats skapa trafikkaos i rondellen utanför. Det har jag däremot lyckats med, jag minns inte när men det var vid något tillfälle när vi reade bensin för 1 kr/liter, då var det stopp i alla korsningar runt macken, och även på pumpplanen. På pumpplan var det riktigt spännande, det var rena tävlingen fram till pumparna, speciellt när klockan började närma sig slutet av aktiviteten, vid något tillfälle var det t.o.m. några som krockade för den ena ville inte släppa fram den andra, sedan tittade de lite surt på mig… Vadå? Jag har väl inte kört på någon…? Vid samma tillfälle kom en kund fram till pumpen efter att ha köat i ett par timmar, jag lyfter handtaget för att tanka åt honom, DÅ går tiden ut och priset återgår till det normala. Gissa om han blev arg. Han drog näven i biltaket så det blev en buckla och svor om att det är fan i mig billigare på Jet…. Jo jo, ibland kanske…? När jag ändå är inne på kaos så var det just det på macken igår, två semlor för 10 kr satte fart på känslorna. Tusen semlor var slut kl. 10 på förmiddagen, det var stundtals huggsexa kring kartongerna. På kvällskvisten kom en kund in och frågade Monica om vi hade några semlor kvar? Hon svarade vänligt, nej tyvärr.. Då frågade kunden igen. Är dom slut………?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe kanske dags att byta ut skrothögen du åker runt i mot en amerikansk kvalitetsbil?

Anonym sa...

Jag har haft ett antal amerikanska bilar, så jag vet vad som är kvalitet och framför allt känsla.