fredag, maj 08, 2009

USA nästa...

Nytt försök!! Nu är det dags för VM i Mustasch igen, tänk att det redan gått två år sedan VM i Brighton! Jag såg att Magazin24.se skrev att jag var på VM i USA förra året, men det var jag inte, förra året var det kontinentmästerskap, jag var på både NABMC i USA och EBMC i Tyskland, bästa placering blev en 3:a i USA. Minnesgoda bloggläsare minns väl min och brorsans något struliga resa över Atlanten förra året, 56 timmar försenade. Hoppas det ska gå bättre den här gången, vi flyger med Brittsh Airways, känns helt klart bättre än US Airways som strulade förra året. Men som vanligt med mina resor så ska ju något krångla, vi är ett gäng på 6 stycken som reser ihop, jag och en till från det svenska teamet samt brorsan som "fan-club", på Heathrow ska vi dessutom träffa några vänner från England. Krånglet den här gången var att när jag och en av engelsmännen, Rod, satt i telefon vid varsin dator och skulle checka in oss för att få sitta tillsammans så började det med att Rods dator bröt ihop, en omstart så gick det igen, när vi väl var klara och skulle skriva ut våra respektive boardingkort visade det sig att vår skrivare hade sagt upp sig.....inga boardingkort - ingen resa....hmmm. Efter lite dribbel lyckades jag i alla fall ordna så vi får våra kort på flygplatsen. Jag hoppas det inte var början på jävelskapen, utan slutet.

Men innan jag kom hem och fick krångla med detta hade jag en något hektiskt dag, jag hade massor av bokföring att ta hand om, massor av post att sortera, massor av mail att besvara och glädjande nog massor av kunder. När jag väl satt och gjorde bilplaneringen för nästa vecka insåg jag att jag inte har bilar nog för att klara efterfrågan. Jag ringde kollegan i Västerås och kollade om de hade någon bil över, njaaa........en Skoda Fabia kunde han avvara, ok jag tar den. Jag hann inte mer än lägga på luren så kom bärgaren med en farbror som krockat sin VW Polo, och försäkringen betalar en likvärdig bil så..... Farbrorn fick en Cadillac t.v så lovade jag att hämta Skodan och komma hem till honom och byta. Tanken var att jag skulle skjutsa vår praktikant Anja till Eskilstuna och hämta en buss, medan jag skulle till Västerås och lämna vår Opel GT som skulle på mässa och sedan ta Skodan till farbrorn som bodde i Kolbäck, få med mig Cadillacen hem och vara tillbaka till ca kl.16. Det gick ju som vanligt, det pratas överallt där man stannar och så går tiden, på väg tillbaka så ringer telefonen, då är det Lotta från Eskilstuna som behöver en lastbil på måndag morgon, tänk om vi vetat det ett par timmar tidigare, då hade jag sparat en timmes kringflackande, men det var ju som vanligt bara att gilla läget. Robin tog med en kompis och for till Eskilstuna med lastbilen medan jag försökte komma ifatt med pappren....pust! Kom hem vid 20.30.....14,5 timme på jobbet, nu behöver jag semester....

Hoppas komma åt datorer på vägen så jag kan uppdatera bloggen, hoppas få många fina fototillfällen. Vi flyger till Seattle, stannar där i 2 nätter, far vidare till Vancouver för ytterliggare 2 nätter, sedan kliver vi på ett kryssningsfartyg som ska ta oss till Anchorage i Alaska, det tar en vecka.... Jag hoppas på bra väder för naturen efter den här kussträckan ska vara något alldeles extra.

Inga kommentarer: