onsdag, juni 10, 2009

Det är en liten värld.....

I höstas sålde jag en av mina Jaguarer till en kille i Tyskland, han var hit i slutet av september och tittade på den, sen hade vi lite telefon och mailkontakt, efter att vi var överens hämtade han bilen och sedan tänkte jag inte mer på honom. Men idag var jag i Fjollträsk och skulle hämta ett par bilar eftersom mina inte riktigt räcker till. När jag stod utanför Toyota i Rissne och lastade såg jag en snubbe jag tyckte var killen från Tyskland, men skakade av mig tanken med att det verkade ju rätt osannolikt att han skulle stå där. Medan jag höll på att greja kommer han fram till mig och....joho...mycket riktigt det var han!! Vad är sannolikheten att vi skulle springa på varann hos en bilhandlare i Stockholm? Inte nog med det, när jag gick in på bilfirman igen var det en ny kille bakom disken, han tittade på mig och sa "hej Dan", inget konstigt egentligen, namnet står ju på min tröja. Men i nästa andetag säger han "har inte du en Jaguar?" Öhh..va..jooo....flera stycken faktiskt....??? Det visade sig att jag för några år sedan köpt delar av honom till någon av bilarna.
Snacka om att vi lever i en liten och dessutom krympande värld!!!
I kväll ringde dessutom tysken och undrade om jag kunde gå i god för honom i en affär med en gammal Volvo PV han höll på att köpa....

Inga kommentarer: