söndag, juni 21, 2009

Vadå blek.....

Jag har många gånger fövånats över folks dumheter, idag kom ett mail via kontaktsidan på min hemsida, killen (för jag tror inte kvinnor uttrycker sig på det viset), skrev en massa dumheter som jag inte förstår varifrån de kommit, han har inte varit i kontakt med någon av oss, dessutom tar vi inte kontanter, bara kort. Alltså precis raka motsatsen mot vad han skrev. Var kommer alla dårar ifrån? Och var får de allt ifrån? Här är en kopia på mailet . Idag hände det igen, jag fick cred för min mustasch, trogna blogg-läsare minns kanske att jag för ett par år sedan träffade en kille från Köping, Andreas, i Dublin av alla ställen. Idag ringde han, han var hemma och hälsade på över midsommar, han hade dessutom en fotograf och en journalist från Dublin på besök, de höll på att göra en bok om berömda mustascher för Movembers räkning, och Andreas slussade dem vidare till mig. Så vitt jag vet skulle jag ändå bli kontaktad av Movember för att få fart på det i Sverige, en av mina engelska mustaschpolare är inblandad i det och han hade hänvisat till mig. Hur som helst så kom de hem till mig på Jägaråsen, jag var skitig från topp till tå efter att ha haft isär och smort upp styrningen på båten, mustaschen hängde som jag vet inte vad, dessutom klädd i bara ett par shorts, men de tyckte det bara var kul så de sköt ett antal bilder innan jag fick tvätta av mig och snygga till mustaschen, sen fikade vi och jag visade dem lite mustasch-regalia, bl.a speciella kaffekoppar för oss som måste vara rädda om våra mustascher. Sedan tog vi lite fler bilder. Innan de skulle gå drog jag fram min kamera, ville ju föreviga ögonblicket, Andreas anmälde sig som fotograf och eftersom jag inte lyckats få på mig några kläder tyckte de att de också borde plocka av sina tröjor. Sagt och gjort, och jag som trodde jag var vit.......

3 kommentarer:

Anonym sa...

tvättar ni bilar utanför igen

Anonym sa...

är inte du miljönvän

Dan sa...

Nej, vi tvättar inte bilar utanför igen, möjligen sköljer av dem på samma sätt som regnet gör och jo, jag är miljövän. Vad har du för problem?