fredag, juni 05, 2009

Öhhh...

Jag blir titt som oftast utsatt för olika undersökningar från SIFO och andra, inte minst på jobbet. Idag kom ett formular SCB, de kan man inte ens bortse ifrån som företagare, lostar pengar att inte svara. Frågorna handlade om företagets elektroniska infrastruktur. Man fick en web-adress och en inloggningskod. När jag svarat på en himla massa snarlika frågor kommer frågan...... "Har ni tillgång till internet?"
Hur kan man ställa en sån fråga när man sitter och besvarar en elektronisk enkät på nätet? Öhhhh...

1 kommentar:

evil bitch monster from hell sa...

Rent teoretiskt sett skulle du ju kunna sitta på ett webcafé för att göra den där undersökningen. Fast jag antar du hade fått den där undersökningen via mail? Jag anser väl att om man har tillgång till en mailadress så har man per definition tillgång till Internet. Det intressanta är hur frågeställaren menade. Och det är ju omöjligt att ta reda på i ett webformulär.

Jag ska försöka komma ihåg att skicka tillbaka din flagga snart oxo, den ligger i ett kuvert o väntar! Blev inget orienteringsrally, det var inte en enda som anmälde sig...