onsdag, juni 03, 2009

Salong mustasch

Idag fick jag ett ovanligt besök, vid 9-tiden i morse kom en farbror in på jobbet, jag såg i ögonvrån att han hade en hygglig mustasch (yrkesskada?). Jag tänkte att han vill väl hyra något, men icke, han undrade om han fick störa och sedan frågade han om han var man får tag på mustaschvax. Jag berättade att vi har en sort vi säljer via Svenska mustaschklubben, men att jag använder en sort som heter Brothers Love och som jag köper i Tyskland. Jo, sa han, han hade varit runt hos frisörerna i stan utan att få någon hjälp. Grejen var nämligen att hans barnbarn skulle ta studenten och han ville vara lite extra fin. Det var ju gulligt tänkt, men när jag försökte förklara hur han skulle göra såg han väldans bekymrad ut...
Det hela slutade i alla fall med att jag lovade fixa hans mustasch på morgonen den 12:e, så nu är man frisör också.... Salong Mustasch finns ju redan..... hmmm Någon som har ett namnförslag?

Inga kommentarer: