söndag, oktober 11, 2009

Elefantdricka....

Igår var det party för Ögir-Lotta som hade bestämt sig för att fylla 40. En jättekul fest var det, som slutade inpå småtimmarna, det blev väl några öl men faktiskt bara en Whisky. Jag uppvaktade naturligtvis med en flaska Whisky av samma årsmodell som hon själv.
I morse var jag in på Facebook och skickade en gratulation, eftersom själva födelsedagen var idag. När jag tittade till FB lite senare har hon kommenterat med "Tack för 69:an!"...........

Vi har just ätit söndagsmiddag här hemma. Vi hade en extra mun i form av Idas pojkvän Axl. När vi satt vid bordet kommenterade jag mjölkpaketet, där det stod att kossor dricker 100 liter vatten varje dag. Min kommentar var "Oj, undrar vad en elefant dricker?" På tonårsvis svarade Axl kort, "mer". Men sa jag då, inte dricker väl elefanter Mer, de dricker väl också vatten? Ingen förstod......

1 kommentar:

Anonym sa...

Elefanter dricker inget vatten Dan.
De håller sig till Carlsbergs Elephant beer såklart.