söndag, oktober 04, 2009

Hösten är här....



Var på en konferens med MABI igår, det är ju alltid kul att träffa kollegor och byta erfarenheter, men igår skulle vi dessutom ha lite Teambuilding. Vi var i Nynäshamn, för de som inte känner till det har Ford Motorsport sitt högkvarter där, så vi hamnade hos dem, blev uppdelade i lag som skulle tävla mot varann, grenarna var terränghjuling, Quad, Wrong way och Rallycross. Terränhjuling var väl inte något konstigt även om den var lite nojiga eftersom de aldrig kört liknande, men lugnade sig lite när de fick veta att det var automatväxlat. Jag som är van hade inga problem, inte förrän jag skulle stanna... Det var en liten Polaris vi åkte på och när jag skulle stanna insåg jag att det inte fanns något handtag där jag som hoj-åkare är van att hitta bromsen, den satt på andra sidan, där kopplingen borde suttit(?), konstigt. Sen var det Quad som gällde, det fanns en liten 400 cc:are och en på 800 cc, jag tog så klart den större och jävlar i min lilla låda vad det gick undan. Kul som.... Alla lyckades inte riktigt lika bra en av kollegorna tog i mer än han klarade och landade i diket, gjorde en snygg volt över styret ner i gyttjepölen på andra sidan diket.... Nästa gren var Wrong way, det var en gammal Ford Sierra som gick åt höger när man svängde vänster och tvärt om, vi skulle köra slalom..... Jag lyckades köra över det mesta men var ändå inte värst, en av kollegorna fick väl mer eller mindre panik och drog rätt ner i diket som var gott o väl 50 meter från banan.....  Efter terränghjuling och Quad var jag rejält blöt och skitig, för självklart var vi där när vädret var som värst. Det fanns ett litet fikeri så jag gled in för lite kaffe innan det var vår tur att köra Rallycross. Nu var jag lite varmare och lite, väldigt lite torrare, hoppade in i bilen jag skulle köra och drog iväg på ett testvarv, vi skulle köra ett varv på tid och jag kände mig för lite, när hornen väl vuxit ut och jag ställde på kom jag lite för brett ut ur en kurva slog emot vallen och hamnade en bit utanför idealspåret som jag tittat ut förut, det var bara det att just där var ett riktig jävla blöt hål, när jag passerade det visade det sig att bilen hade hål i golvet, så var det med den lilla, lilla torrheten. Men kul var det.





Idag fick jag äntligen lite tid hemma, nu skulle bryggan upp och sommarvattnet stängas av. Jag hoppade i grodmansdräkten, eller sjöstövlarna kanske, hämtade fyrhjulingen för att ha en vinch att dra med. Det gick utan några större problem, även om det var jobbigt. Bryggan uppe och vattnet avstängt. På väg tillbaka från fyrhjulingsbosättningen såg jag en ett stackars nypon som hängde kvar på busken jag alltid trasslar in mig i när jag klipper gräset. Det lyste alldeles jätterött mot den lite dystra busken, kunde inte låta bli att ta en bild.....









Inga kommentarer: