fredag, oktober 30, 2009

Land Rover och motgångar

Jag har sagt det förr, Land Rover rules! Ni som följt min blogg kanske minns när jag fick en liten Skoda i rumpan på min bil, Skodan gick nästan i 2 delar medan min bil fick några repor.... I dagens Expressen såga jag om en annan Land Rover, som hade närkontakt med en Älg. Älgen flög över bilen och tvärdog, visserligen fick Land Rovern lite skador, min inte som andra, mindre bilar brukar få. Kolla in artikeln här.

Efter en i vanlig ordning jobbig vecka, såg jag fram emot helgen, gå på Ögirs 5-års kalas och bara ha det lite bra. Men ack vad jag bedrog mig. När jag kom tillbaka från lunchen fick jag veta att jag inte kan vara kvar på mitt kontor..... Det var uthyrt till andra. Normalt sett inget konstigt, men jag fick en(!) dag på mig att flytta. På söndag skulle det komma byggare så jag var tvungen att vara ute redan då, mycket underligt, men något missförstånd var helt klart begånget. Egentligen ingen stor grej ändå, jag har ju ett kontor på andra sidan väggen, men då får man gå in via verkstaden. Problemet ligger i att det kontoret är mer än belamrat med grejer som måste stuvas in någon annan stans, sen måste det nya kontoret målas, telefon och data dras in, nyckelinkast ordnas och lite annat. Så där rök min vilohelg med tillhörande födelsedagskalas.
Om någon känner för att hjälpa till så kommer jag att spendera det mesta av min vakna tid med att flytta och fixa, någon som är bra på att spackla och måla...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

du behöver jobba lite. hur kan du vara med gentelmen det är många som undrar. har inte du suttit inne

Dan sa...

Ja, helt rätt, jag behöver jobba lite! Inte så mycket som jag gör. 12-14 timmar/dygn 7 dagar i veckan, då finns inte utrymme för något extra. Gentleman blir du genom att ha ett vänligt och belevat sätt. Det kan du ha även om du suttit inne...beror liksom på varför. Det kan ju ibland vara en konsekvens av din vänlighet....