torsdag, november 17, 2005

Dofter

Idag har det varit en alldeles svenskt lagom dag. Ingen stress o ingen press. Åkte t.o.m. hem i tid. Egentligen för att byta om och åka på en sammandragning i Arboga med Västar Mälardalens Marknadsförening. Men ack vad jag bedrog mig, det var inställt. Tråkigt att man inte blev meddelad. Kom att tänka på det här med dofter. Vi hade lite strul med reningsverket i morse. Kan lova att det inte doftar jasmin om det som renas ut. Uuuuäää.. En annan doft som dykt upp idag är vinter. I morse var det 5 grader kallt när jag for till jobbet, och det luktade ingenting, sådär ingenting som bara Svensk vinter på landet kan lukta. Kom till jobbet lagom frusen. Kaffet luktade mycket bättre än på sommaren, konstigt. Samma kaffe, samma kaffemaskin. Jag köpte några nya hyrbilar idag. Dom luktade modernbilsnytt. Inte så där gott, oanvänt och spännande nytt som bilar gjorde förr, bara kliniskt ren plast. Min 33 år gamla Rolls luktar nyare än nya moderna bilar, det är en fröjd att öppna dörren och känna doften av riktigt skinn och trä. Dagens höjdardofter var i alla fall på eftermiddagen när jag var på Ögir och luktade igenom Whiskyn vi ska ha på nästa veckas provning. Både spännande och väldoftande, mmmm. Hoppas det blir lika bra som förra gången, och gången innan, och gången innan det, och… I morgon är det fredag. Full fart mot helgen.

 

Inga kommentarer: