tisdag, november 01, 2005

S - 1

Äntligen sista dagen före en välbehövlig semester. Nu ska jag tömma och städa skrivbordet, skicka de sista fakturorna för oktober, lägga tobaksbeställningar för två veckor, instruera alla vad de ska göra, handla saker att ta med m.m. m.m. Ojdå, tiden räcker visst inte. Jag hade ju några möten inbokade också. Sedan dyker ju alltid olika frågor upp, från både kunder o personal. Jag måste ju boka tid med facket också. Helvete, klockan är redan 12. Knack, knack har du tid? In kommer en synnerligen vacker, sexig och trevlig kvinna som representerar ett av de större tobaksbolagen. Jaha, jag var ju visserligen i tidsnöd men hon ser ju väldans bra ut, så varför inte? Vi pratar om att öka tobaksförsäljningen och blir så inne i vår diskussion att jag glömmer besöket som bokat tid och står o väntar. Nåja, vi kom överens och mitt besök från Volvo tar plats. Vi pratar biluthyrning och det är ju kul. Oj, oj klockan är redan 15 och jag har inte ens börjat med månadsstatistiken som de större kunderna ska ha, det är ett jobb på 3-4 timmar, dessutom ska jag vara på styrelsemöte i Rotary kl. 18. Det är konstigt att S-1, dagen före Semester alltid är så stressig. Nu är klockan 22,30 och jag har nästan packat klart. Om 6 timmar sticker vi, till Eilat. Hej då Macken....

Inga kommentarer: