fredag, november 11, 2005

Hemma igen

Ja, då var man tillbaka i grottekvarnen. Kom i säng 01,30 i torsdags morse, upp vid 05,30, ville hinna förbi jobbet innan ett möte i Stockholm. Ett möte som mest handlade om de nya trängselskatterna i Stockholm. Vi kom i alla fall fram till hur man ska köra för att slippa betala… Tänk att det är så kul att lura myndigheterna. Sedan hem och börja gå igenom 80 centimeter post. Att det kan komma så in i h..te med papper på bara en vecka. När jag rensat bort reklamen var det 35 centimeter räkningar. Efter att ha sprättat kuverten och lagt räkningarna på hög var det bara en dryg decimeter. Undrar om jag ska tappa några i runda arkivet? Nu var allting i alla fall öppnat, och nu var det kvällens höjdpunkt, Peps o hans Blodsband lirar på Ögir. En riktig höjdarkväll, visserligen blev det lite sent, i säng 01,30 återigen. Men vilken spelning, och vilket kanonljud!!! Fick i alla fall sovmorgon till 06,00. Nu var det dags att börja registrera alla dessa fakturor, med några mellanspel med att leverera hyrbilar, var jag klar kl. 15,00. Lyssnade på radion medan jag satt vid datorn, hörde att en självmordsbombare varit i Karlstad, han måste väl ändå ha missat något på genomgången. Hörde också att Usama Bin-Laden har en glömsk bror, Varvar dejag Laden. Det kanske var han som snurrade till det? Nu är det i alla fall kväll och jag har tagit ”hämnd” på alla fakturor som kom, jag har skrivit egna och det blev en 25 centimeter hög trave. Hämnden är ljuv. I morgon ska jag vara chaufför på ett bröllop i Eskilstuna, alltid lika trevligt att ta fram Rollsen.

 

Inga kommentarer: