måndag, november 28, 2005

Måndag......!

Ja, så var det måndag igen. Dagen började vid 6,30 när jag åkte till jobbet, kom väl 200 meter hemifrån när varningslampa efter varningslampa började lysa i bilen. Efter femhundra meter lyste det överallt och varningstexterna duggade tätt i färddatorn. Det är många lampor i en Land Rover. Jag stannade tog ur nyckeln och började från början igen. Nu gick allt som det skulle. Spännande att åka engelskt. Lite av charmen är att man aldrig vet om man kommer fram… Det märktes redan i morse att det var måndag. Jag hoppade in och hjälpte till på ett nattpass i helgen. Vet inte om det är ett tecken på ålder, men nog beter sig många ungdomar underligt. För att inte tala om hur de klär sig. Men kul var det. Alla var på strålande festhumör, och skämtade om både det ena och andra. Jag tycks ha en rejäl hejarklack inför onsdagens pokerutmaning, kul. Elisabeth som jobbade sin andra natt efter barnledigheten var väl mindre road, men hon såg ändå ut att ha kul. Duktig skådespelerska kanske? Hörde att Golfströmmen är på väg att stanna. Då blir det kallt. Man kanske borde göra som kunden som ringde idag, han höll på att sälja allt, och då menar jag allt. Det ända han skulle behålla var sin gamla Volvo 245 som han renoverat, och lite bra-att-ha grejer. Han tänkte nämligen åka jorden runt och inte komma tillbaka mer. Men jorden är ju rund, åker man runt kommer man väl tillbaka till samma punkt… Hur som helst, han skulle starta med att följa sidenvägen i Marc O´Polo´s spår, sedan fick dagen utvisa vidare färd. Det är bara att önska lycka till och att Volvon gör själ för namnet, jag rullar. Jag tyckte visserligen han borde åka Land Rover, men det var tryggare med Volvo tyckte han. Det är väl ingen utmaning! Man blir avundsjuk på en sån kille, men om 10-15 år är det kanske min tur. Men då blir det på motorcykel i så fall. Satt å surfade runt på Internet i lördags och hittade några rara Whisky´sar som var till salu. Det är visserligen bra med EU-medlemskapet, men fan vad det blev krångligt när man ville ta in ädla drycker utifrån. Nu är kl. snart 18 och inget mer har krånglat idag. Fantastiskt!!! Det är ju trots allt måndag. Jag talade med en säljare idag, när jag rabblade upp allt hon ville veta, adress, organisationsnummer o.s.v. svarade hon eller repeterade lite lattjo efter allt jag sa, Jag lät väl lite frågande och fick till svar. Ha ha, du hade så rolig dialekt…. Undrar om hon vill sälja något mer? Dagens rotarylunch var en höjdare, istället för ett upplysande fördrag var det en trollkarl som visade lite tricks. Han lånade en femhundring av mig, på något konstigt sätt lyckades han odla en apelsin runt den, för när han skalade den kom pengen fram. Fantastiskt vad apelsiner växer fort….

 

Inga kommentarer: