måndag, februari 13, 2006

Att vara först...

Nu är äntligen tvätthallen fit for fight igen. Skönt. Nya portar som går alldeles tyst, och ingen som ringer på snabbtelefonen och talar om att porten inte går upp eller ner. Egentligen har inget krånglat idag, konstigt. Där ju ändå måndag.

Hade den krigande sonen hemma i helgen. Han hade bl.a. med sig lite av den suveräna gourmetmaten de har med sig i fält. Frystorkat. Nyfiken som jag är började jag titta på innehållsförteckningen. ALLT VAR TILLVERKAT I NORGE! Hur kan man ge våra svenska soldater norsk frystorkad mat? Tänk om norrmännen får för sig att de vill anfalla Sverige och helt enkelt bestämmer sig för att förgifta det Svenska försvaret. Huuu. Säkert GP’s fel…

I torsdags hade vi whiskyprovning exklusiv på Ögir, kanontillställning. Jag tror alla som var där var nöjda med de exklusiva droppar vi provade. Men tyvärr det var såna rara flaskor så dem får vi aldrig smaka igen. Livet är hårt ibland….

I fredags såg jag fram emot att återigen få bevista Ögir och njuta av Henrik Levys musik, men ack vad jag bedrog mig. Jag hade en nybörjarprovning med LRF i Kungsör och det drog ut på tiden så jag kom inte därifrån förrän vid midnatt, visserligen jättetrevligt men jag missade ju Henrik. Det var tydligen bra som alltid. Man får väl glädjas med de som var där…

Det våras! Idag har jag haft flera förfrågningar på både MC-hyra och bröllopsstyrningar med Rollsen. Äntligen kan man börja se framåt och förhoppningsvis planera för en skööön sommar. Det är minus 5 grader ute…

Nu ska jag straxt iväg på något som kan bli kul. Vi är ett gäng som ska försöka få ihop ett 30-års jubileum. Alla grundskolans avgångsklasser från 1976. Det blir nog en fest som sent ska glömmas.

Jag chattar. Det vet väl de flesta att jag kan prata länge utan att säga något, men varje söndag kl. 20 har jag och mina mustaschvänner runtom i världen en internetchat. Vi sitter i respektive länder med varsin öl och snackar skit i timmar. Tidigare har vi använt Yahoo! Voicechat men nu har vi gått över till Skype. Fantastiskt! Vilken ljudkvalitet. Det lät som om Bruce från USA satt i garderoben bredvid mig. Jag hade också äran att tala med killen som startade Microsoft…. En av mina engelska vänner har varit i databranschen länge, redan 1973 startade han och en kompis ett dataföretag i London. Tyvärr gick det inte så bra, datorer var ju inte riktigt så populära då som nu. Gissa vad företaget hette? Just det! Microsoft…. Släng dig i väggen Bill Gates… Du var inte först…

Inga kommentarer: