torsdag, februari 23, 2006

Blandade erfarenheter

Läste i Expressen att Fredrik Reinfeldt fått elaka mail, skickade från sossarna partihögkvarter. Underligt sätt att bedriva politik. Eller är det ett sätt att skyla över avsaknaden av en? Har inte GP något vettigare att göra….?

Mitt hem håller på att rämna. Eller något ännu värre, i höstas dog kylskåpet. Som inte var mer än 5 år gammalt. Lite senare drog tvättmaskinen sin sista suck, vilket uppmärksamma bloggläsare känner till. Igår var det dags igen. Nu var det tumlarens tur! Ett lager skar ihop, hustrun på sitt bästa humör och massa ny snö att ta bort från gården. Roligare dagar kan man ha. Nu har jag en ny i bilen, när jag berättade det för hustrun fick jag en puss. Det ni gubbar, varför slösa pengar på blommor, köp en torktumlare då och då. Undrar vad som går sönder härnäst? Taket kanske faller ner? Undrar om inte GP har ett finger med i spelet här också….?

Det regnar vatten, rätt skönt egentligen. Bortsett från att försäljningen av spolarvätska och torkarblad går för högtryck så blir alla bilar smutsiga, och så fort det blir lite torrare blir det kö i tvätten, härligt! Men det bästa är ändå att vi går mot ljusare tider, snart får man ta fram hojen.

Jag är som representant för klass 9C på Scheeleskolan 1976 med och drar ihop en skolträff för oss som slutade för 30 år sedan. Det är konstigt men när man sitter ner med dessa gråhåriga kamrater, känns det nästan som om man är 16 år igen. Som sagt visst är vi gråare och har lagt på oss lite pondus, men det är samma personligheter, bara lite mer erfarna. Ska bli kanonkul….

 

Inga kommentarer: