tisdag, februari 14, 2006

Trasig

Idag var det dagen R. R som i rättegång efter det farsartade rånförsöket för några veckor sedan. En av killarna har suttit häktat på gamla meriter hela tiden och hans rättegång började igår. Halv 11 idag skulle delen som avsåg själva rånförsöket börja. Det hela kom igång kvart över med att åklagaren presenterade sin sakframställan och de tilltalade fick säga sitt, sedan tittade vi på min övervakningsfilm. Efter det var det dags för 1,5 tim lunch. Väl tillbaka kvart över ett, alla bänkar sig. Men var är åklagaren. Jo, hon hade måndag. På lunchen stod hon på öronen och lyckades bryta en arm och skaffa sig en hjärnskakning, det sista jag hörde var att hon var på väg i ambulans till Västerås Lasarett. Vad gör man när åklagaren gått sönder? Spännande fortsättning på fredag….

Fick ett mail från en förtjusande kvinna i Norge. Hon berättade att bortsett från henne så hade hon en kompis i Spanien som gärna läste mina bloggar. Undrar vilka länder jag har kvar att erövra…?

Idag var jag med om något hemskt. Min bil var hos Björkmans Glas och fick rutan ihoplappad. Vid sex-tiden var den klar och Anthony skulle komma och hämta mig. Vilken bil hade han? Jo, den där för…e Renaulten som jag körde hem från Malmö för tio år sedan. FLAPP FLAPP. Snacka om omskakande deja-vu upplevelse, jag var skakig i flera minuter…

Inga kommentarer: