måndag, februari 27, 2006

Himlen ligger neråt....

Jag har varit i himlen! Inte så att jag haft en nära-döden upplevelse eller så. Då hade jag nog hamnat på annat håll. Däremot har jag varit och hälsat på en Whiskysamling med stort W. Det var himmelriket för mig. Samlingen låg i en källare, så himlen ligger nog neråt… Jag har hållit i, och öppnat en flaska som legat på havsbotten i hundra år, och som var gammal redan när den hamnade där. Inte nog med det, jag har smakat och luktat den också. Den luktade svavel och råolja och smakade ungefär som många upplever doften av surströmming. Men känslan, KÄNSLAN! Det är såna stunder som kan få en att bli religiös.

Hade en trevlig stund framför tv’n igår. Vilket OS! Nu har det varit kul att vara Svensk. Synd att man inte hade en finne att se matchen tillsammans med, hade gett det hela ytterligare en dimension….

Intressant det sossarna håller på med. Om en kille som är en av åtta som GP tar med till Frankrike för att jäsa på en vingård, kan han väl inte ”bara vara någon i organisationen”? Nä, det måste vara sanktionerat. Även om ingen någonsin kommer att erkänna något sådant. Utvecklingsmotståndare Ulvskog tyckte ju inte det var något att prata om, så hon drog på semester. Jag önskar faktiskt Sverige bättre än så….

Inga kommentarer: